دوشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۷۶۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

صد درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

جهان ساز گفت: سال زراعی گذشته ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری و بهای آن به طور کامل پرداخت شد.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان برگ‌سبز چای از پرداخت صد درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: سال زراعی ۹۸_۹۷، ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان‌ از چایکاران ۲ استان گیلان و مازندران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خود ۱۱ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه مشکلی در فروش چای تولیدی نداریم، افزود: با توجه به افزایش کیفیت چای تولیدی و عدم استفاده از سموم شیمیایی در باغات، مردم به استفاده از چای داخل اقبال بیشتری نشان دادند.
رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه کشاورزان بیش از هر سال دیگری برای برداشت به موقع آماده هستند، بیان کرد: قیمت پیشنهادی برگ سبز چای مناسب است که امیدواریم هر چه سریع‌تر اعلام شود.
جهان ساز با تاکید بر این مسئله که حدود ۳۰ درصد چای مورد نیاز کشور از داخل تامین می‌شود، گفت: خرید برگ سبز چای طی برنامه از اردیبهشت انجام می‌شود چرا که در شرایط فعلی به تولیدات بخش کشاورزی و چای نیاز مبرم داریم.
ویروس از طریق برگ سبز چای منتقل نمی‌شود
وی با اشاره به اینکه چای تولیدی تا ۸۰ درصد درآمد شهرستان‌های چای خیز را تامین می‌کند، بیان کرد: ۵۰ تا ۶۰ هزار چایکار و ۱۸۰ کارخانه به شغل و درآمد ناشی از این فعالیت نیازمند هستند.
به گفته این مقام مسئول، چای ایرانی عاری از هر گونه سموم و مواد شیمیایی است که به عنوان یک دمنوش موثر در ارتقای ایمنی بدن و پیشگیری و تسکین بیماری‌های ویروسی نقش موثری دارد.
جهان ساز در پایان تصریح کرد: ویروس از طریق برگ سبز، فرآیند چای سازی و مراحل سرو منتقل نمی‌شود و تنها لازم است در مراحل مختلف توصیه‌های بهداشتی را عمل کنیم.
 
(دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹) ۱۱:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها