سه شنبه / ۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۳
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۲۶۷۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس اقتصاد

"جهش تولید" نیازمند تلاش قوه مجریه، توجه قوه مقننه و حمایت قوه قضائیه

لاهوتی گفت: جهش تولید برای تحقق نیازمند تلاش قوه مجریه، توجه قوه مقننه و حمایت قوه قضائیه است.

محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به اهمیت "جهش تولید" در امر صادرات و تاکید مقام معظم رهبری بر تولیدات صادرات محور بیان کرد: حمایت از تولید صادرات محور یکی از عوامل اثرگذار در مسیر رسیدن به جهش تولید خواهد بود.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد: با توجه به زیرساخت های کشور، شرایط کنونی برای جهش تولید امکان پذیر است که این زیر شرط ها نیازمند تلاش قوه مجریه، توجه قوه مقننه و حمایت قوه قضائیه است.
لاهوتی  افزود: با رفع موانع تولید می توان امیدوار بود که امسال این شعار بیش تر از سال قبل تحقق یابد به طور مثال، جهش تولید سبب می شود در سیستم بانکی، بازنگری صورت گیرد.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد: در بحث قوه مجریه، ابتدا باید حمایت از تولید به گونه ای باشد که کیفیت تولیدات داخلی در سطح جهانی شود و همین امر حمایت از تولیدات صادرات محور را به پیش می کشد. حمایت ها باید منجر به افزایش ظرفیت ۵۰ درصدی  به ۱۰۰ درصد شود.
لاهوتی در ادامه گفت: قوانین کارآمد و نظارت قوانین موجود یکی از عوامل مهمی است که قوه مقننه می تواند آن‌ را مورد توجه و تفحص قرار دهد.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه قوه قضائیه نقش مهمی در پوشش صادرات دارد، گفت: این حمایت می تواند جلوی رانت و فساد را بگیرد چرا که برخورد با مفسد اقتصادی منجر به افزایش سرعت تولیدات می شود.
به گفته لاهوتی قوه قضائیه معتقد به شفاف سازی است و با دقت لازم برخورد می کند.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان کرد: قوه مقننه می تواند با ایجاد شرایط امن، برای سرمایه گذاری و برخورد بعضا سلیقه ای، برخورد کند تا این بخش، دچار آسیب نشود.
 
(سه شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹) ۱۰:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها