شنبه / ۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۴
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۹۲۶۴۱
گزارشگر : ۳۵۱۴
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس شیرینی و شکلات

کمبود مواداولیه چالش پیش‌روی تولیدکنندگان شکلات / پیش‎بینی کاهش فروش شکلات تا 40 درصد

رئیس انجمن شیرینی و شکلات گفت: با گسترش ویروس کرونا و کمبود مواد اولیه همچون روغن و شکر، کارخانه‌های تولید شکلات با مشکلات متعددی روبرو هستند.

جمشید مغازه‌ای رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات، از رکود حاکم بر بازار شکلات در ایام‌پایانی سال خبر داد و گفت: تولید بسیاری از کارخانه‌ها به سبب عدم دسترسی به مواد اولیه کاهش یافته است.
 
وی افزود: گسترش ویروس کرونا در کنار کمبود مواد اولیه همچون شکر و روغن مزید بر علت شد تا بازار شکلات رونق سال‌های گذشته را نداشته باشد.
 
مغازه‌ای ادامه داد: علی رغم نامه نگاری‌های متعدد مبنی بر کمبود شکر کارخانه‌های تولیدی، هنوز به نتیجه‌ای نرسیده ایم، این در حالی است که ماده اولیه کارخانه‌های تولیدی شکر است و تهیه آن از بازار آزاد برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست.
 
رئیس انجمن شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه قیمت شکلات در ماه‌های اخیر نوسانی نداشته است، بیان کرد: با وجود آنکه شکلات جز کالا‌های لوکس سبد خانوار به شمار می‌رود، تنها ۲۰ درصد در ابتدای سال افزایش داشته است و علی رغم افزایش هزینه‌های تولید دیگر قیمت آن به سبب کاهش قدرت خرید خانوار تغییری نداشته است و هیچ یک از کارخانه‌های تولیدی برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارند.
 
وی درباره آخرین وضعیت صادرات شکلات بیان کرد: گمرک آمار قطعی در خصوص صادرات ۶ ماهه دوم سال اعلام نکرده و بنابر آمار ۶ ماهه نخست سال صادرات شیرینی و شکلات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.
 
به گفته مغازه ای، در حال حاضر با گسترش ویروس کرونا اکثر مرز‌ها بسته است یا به خاطر ترافیک شدید به صورت نیمه وقت کار می‌کنند که با این وجود صادرات چندانی نداریم.
 
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با گسترش ویروس کرونا و نبود مواد اولیه پیش بینی می‌شود که امسال فروش شکلات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد.
(شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹) ۱۶:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها