پنج شنبه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۹
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۹۲۶۱۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس رستوران ها و کافه

درخواست رستوران‌های آمریکایی برای کمک ۴۵۵ میلیارد دلاری دولت

گروه نماینده رستورانهای آمریکا با اعلام این که صنعت ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا نیمی از ۱۵.۶ میلیون شغل خود را تعدیل کرده و با کاهش یک چهارمی فروش سالانه روبرو شود، از سران کاخ سفید و کنگره خواستار بسته کمک ۴۵۵ میلیارد دلاری شد.

انجمن ملی رستوران آمریکا که در واشنگتن مستقر است، اعلام کرد فروش رستورانها در سه ماه آینده ممکن است ۲۲۵ میلیارد دلار ضرر کند که معادل یک چهارم ۸۹۹ میلیارد دلار درآمد پیش بینی شده است.
این گروه اعلام کرد به دلیل این که رستورانها مجبور شده اند فعالیت عادی خود را تعطیل کنند و فقط غذای بیرون بر و تحویل غذا داشته باشند، این صنعت ممکن است هفت میلیون شغل را از دست بدهد.
گروه انجمن ملی رستوران در نامه ای به ترامپ، میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا و نانسی پلوسی، رئیس کنگره آمریکا نوشت: زیانهای اقتصادی گسترده ممکن است به ۶۷۵ میلیارد دلار بالغ شود زیرا هر یک دلاری که در یک رستوران خرج می شود دو دلار در جای دیگری در اقتصاد ملی درآمد تولید می کند.
تعطیلی و تغییرات گسترده به اجرا گذاشته شده تا شیوع ویروس کرونا آهسته شود. این ویروس اکنون ۶۴۰۰ نفر را در آمریکا آلوده کرده و بیش از ۱۰۰ آمریکایی را به کشتن داده است.
این نامه یک روز پس از دیدار مدیران بزرگترین شرکتهای زنجیره ای غذای آمریکا شامل مک دونالد، رستوران برندز اینترنشنال و یام برندز با ترامپ و سایر مقامات آمریکایی نوشته شده است.
بر اساس گزارش رویترز، این گروه درخواست کرده یک صندوق احیای صنعت خدمات غذا و رستوران به ارزش ۱۴۵ میلیارد دلار تشکیل شود تا منابع نقدینگی لازم را برای رستوران داران فراهم کند و همچنین یک بیمه ۱۰۰ میلیارد دلاری حمایت از کسب و کار و ۱۳۵ میلیون دلار کمک بیکاری عرضه شود.
 
(پنج شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸) ۱۲:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها