شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۴۷۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

هجوم ملخ ها به جنوب عراق

استان های جنوبی عراق در روزهای اخیر در معرض حمله دسته های بزرگ ملخ قرار گرفته است.

دسته های بزرگی از ملخ ها با عبور از مرزهای عربستان و کویت وارد استان های بصره، ذیقار و المثنی در جنوب عراق شده اند و فضایی از ترس و وحشت را در بین اهالی به ویژه کشاورزان این استان ها بوجود آورده اند .
در ویدئوهایی که فعالان در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند، دسته های انبوه از این ملخ ها را نشان می دهد که زمین های کشاورزی و شهرهای استان بصره را در می نوردند.
بر اساس گزارش ها، این دسته های ملخ از 19 فوریه گذشته (30 بهمن ماه) وارد مرزهای عراق شده اند.
منابع وزارت کشاورزی عراق نیز امروز (شنبه) اعلام کرده اند که دسته های جدید ملخ از کشورهای یمن، عربستان و لبنان به سمت مرزهای عراق هجوم آورده اند.
در حالی که فعالان در شبکه های اجتماعی ادعا کرده اند که ملخ ها به بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی در استان بصره آسیب رسانده، اما وزارت کشاورزی عراق در بیانیه ای امروز خود تاکید کرد که تاکنون ملخ ها به محصولات کشاورزی آسیبی نرسانده اند.
طبق این بیانیه، وزارت کشاورزی عراق با همکاری مسوولان سه استان المثنی، بصره و ذیقار حمله ملخ را به سمت زمین های کشاورزی متوقف کرده است.
بر اساس این بیانیه، کارشناسان وزارت کشاورزی عراق، با مبارزه علیه حمله ملخ ها، از رسیدن آنها به زمین های کشاورزی جلوگیری به عمل آورده و حضور آنها را به مرزهای عراق منحصر کرده است.
وزارت کشاورزی عراق با اطمینان از بی خطری ملخ ها علیه محصولات کشاورزی اعلام کرد که از استقرار و افزایش جمیعت ملخ ها در داخل مرزهای عراق جلوگیری به عمل آورده است.
این وزارتخانه افزوده است که به دلیل شدت باد و بارندگی ها - که گاه به صورت مثبت و گاه منفی به حرکت ملخ ها کمک می کند - مبارزه علیه دسته های ملخ همچنان در مرزهای جنوبی عراق ادامه دارد.
عراق برای دومین سال پیاپی است که در معرض هجوم گسترده ملخ ها قرار می گیرد که اغلب کانون آنها از کشور عربستان است.
 
(شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸) ۱۴:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها