چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۲۴۰۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

هجوم ملخ‌ها هیچ آسیبی به مزارع کشاورزی آبادان وارد نکرد

یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مورد هجوم ملخ‌ها به مزارع آبادان گفت: این ملخ‌ها از خارج کشور ما می‌آیند و با توجه به آب و هوای موجود تولید مثل بالایی دارند. هجوم اخیر آنها هیچ تاثیر مخربی به مزارع آبادان و خوزستان نگذاشت.

جواد کاظم نسب در خصوص هجوم ملخ‌ها به مزارع آبادان اظهار کرد: هجوم ملخ‌ها از بیرون از کشور ما آمده و به آبادان رسیده‌ است اما هم اکنون در حال حرکت به سمت مرزهای غرب کشور هستند. این هجوم تاثیر مخربی بر مزارع خوزستان و آبادان نگذاشته است.
 
این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص تمهیدات جهاد کشاورزی در مواجهه با هجوم ملخ‌ها گفت: آمادگی جهاد کشاورزی جهت روبرو شدن با هجوم ملخ‌ها خوب است. این هجوم اخیر نه به مزارع اهواز و نه به مزارع آبادان خسارتی وارد نکرد. این ملخ‌ها از خارج از کشور ابتدا به سمت خرمشهر آمده و مدت کوتاهی در آبادان مستقر بودند و در نهایت به سمت مرزهای غرب کشور در حرکتند.
 
این عضو کمیسیون کشاورزی، منابع آب و منابع طبیعی مجلس گفت: این ملخ‌ها از خارج از کشور ما می‌آیند و با توجه به فصل بهار و گرم شدن هوا رشد و تولید مثل زیادی دارند. هوای موجود در جنوب کشور ما هوای مطلوبی برای آنهاست به همین علت به خودشان اجازه هجوم می‌دهند.
 
به گزارش ایسنا، روز یکشنبه (18 اسفند ماه) سه گله میلیونی ملخ فضای آبادان را پر و در این شهرستان ریزش کردند.
(چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها