سه شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۲۳۸۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مصرف قارچ در سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: با وجود ویتامین بالای قارچ خوراکی، مصرف روزانه ۱۰۰ گرم این محصول در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد.

رجبی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور ، با اشاره به اینکه مصرف قارچ در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: وظیفه محافظت از بدن در برابر انواع میکروب، باکتری، ویروس و عوامل بیماری زا بر عهده سیستم ایمنی است و به طور کلی سلامت بدن در گرو سیستم ایمنی سالم و قوی است.
 
وی افزود: قارچ با داشتن درصد بالایی از پروتئین قابل هضم منبعی غنی از ویتامین‌های گروه A، B، C، D، E، و K است و همچنین میزان بالایی از عناصر معدنی بویژه ماده معدنی روی تاثیر بسزایی بر سلامت فرد و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد به گونه‌ای که با مصرف روزانه ۱۰۰ گرم قارچ خوراکی بیش از دو سوم نیاز روزانه افراد بالغ به ویتامین‌های محلول در آب تامین می‌شود.
 
رجبی‌ ادامه داد: با وجود تکنولوژی‌های مناسب در حوزه پرورش و برداشت در واحد‌های تولید قارچ در سطح کشور مطمئن هستیم که قارچ بسته بندی شده کاملا استریل و بهداشتی بوده و به راحتی در دسترس هموطنان در فروشگاه‌ها و مراکز خرید قرار می‌گیرد.
 
رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در پایان تصریح کرد: در این روز‌ها که جسم بیش از هر زمان دیگری نیازمند استفاده از مواد مغذی جهت تقویت سیستم ایمنی است، از این رو مصرف روزانه قارچ و قرار دادن در سبد غذایی خانوار در سلامت و کاهش هزینه‌های درمان تاثیر بسزایی دارد.
(سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸) ۰۸:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها