یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۲:۴۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۶۷۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید قارچ ۶۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرانه مصرف قارچ در کشور ۱.۲ کیلوگرم در سال است گفت: میزان تولید قارچ در مقایسه با سال ۹۲، ۵۹ درصد افزایش یافته است.

غلامرضا تقوی، مدیرکل امور گلخانه‌ها،  گیاهان زینتی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اظهار کرد: 16 هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد که 13 هزار هکتار آن فعال است.

وی افزود: از این 13 هزار هکتار در بیش از 10 هزار هکتار سبزی و صیفی و در بیش از 2700 هکتار گیاهان زینتی و دیگر محصولات تولید می‌شود.
تقوی گفت: در حوزه سبزی و صیفی دو میلیون و 400 هزار تن سبزی و صیفی در گلخانه‌ها تولید می‌شود که عمده آن شامل محصولاتی مانند خیار، گوجه، بادمجان است.
وی افزود: 7700 هکتار سطح زیر کشت گل و گیاه در کشور است که 5 هزار و 130 هکتار آن در فضای باز و مابقی آن در فضای گلخانه‌ای تولید می شود؛ تعداد تولید شاخه گل و گلدان در کشورمان 3 میلیارد و 700 میلیون در سال است.
تولید قارچ 60 درصد افزایش یافت
وی همچنین گفت که سرانه مصرف سالانه قارچ در کشور 1.2 کیلوگرم  و متوسط مصرف این محصول در دنیا 4 کیلوگرم است.
تقوی افزود: میزان تولید قارچ در مقایسه با سال 92، 59 درصد افزایش یافته است به طوریکه اکنون در استان‌های تهران و البرز به ترتیب 41 هزار تن و 25 هزار تن از این محصول تولید می‌شود.
 
(یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸) ۲۲:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها