چهارشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۰۱۸۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس اقتصاد

بیش از ۷۰۰ کارت بازرگانی از سال گذشته تمدید نشده است

پدیدار گفت: بیش از ۷۰۰ کارت بازرگانی از سال گذشته هنوز تمدید نشده است.

رضا پدیدار عضو اتاق بازرگانی تهران درباره کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: استفاده از کارت‌های بازرگانی می‌تواند برای بازرگانان سودمند باشد  چرا که می‌توانند از طریق سامانه بازرگانی، به مبادله کالا اقدام کنند.
عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ کارت بازرگانی از سال گذشته هنوز تمدید نشده است، اظهار کرد: شناسایی فعالان اقتصادی برعهده اتاق بازرگانی بوده و مجریان پارلمان بخش خصوصی عموما افراد موجهی هستند. پیشنهاد می‌شود تا تمام مراحل اعطای کارت بازرگانی به این بخش واگذار شود.
استفاده از کارت‌های بازرگانی می‌تواند به شفافیت کمک کند
پدیدار در ادامه از مزیت‌های کارت‌های بازرگانی گفت: استفاده از این کارت ها، می‌تواند تخلفات بازرگانی را کاهش دهد، اما متاسفانه هستند افرادی که از این کارت‌ها سواستفاده می‌کنند.
عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه استفاده از کارت‌های بازرگانی می‌تواند به شفافیت کمک کند، گفت: داشتن یا نداشتن کارت بازرگانی به خودی خود مزیت محسوب نمی‌شود بلکه کارت بازرگانی به معنای گواهینامه‌ای است که با آن می‌توان تجارت فرامرزی کرد چه در حوزه صادرات و چه در واردات. کسی که با این کارت‌ها تجارت کند می‌تواند از مزایا و مضرات این تجارت برخوردار شود چراکه تجارت همیشه سودآور نیست و زیان هم دارد.

(چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸) ۰۸:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها