چهارشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۸ / ۰۰:۲۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۹۵۲۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

بیش از ۲ هزار کارت بازرگانی باطل شد

سلاح ورزی گفت: بیش از ۲ هزار کارت بازرگانی باطل شد.

حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: بیش از ۲ هزار کارت بازرگانی به تازگی باطل شده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اتاق بازرگانی، بر اساس رویه و دستورالعمل‌هایی که در بازه پایش و نظارت بر کارت‌های بازرگانی دارد، عدم امکان سواستفاده از این کارت‌ها و حتی جلوگیری از غیر بر عهده ما نیست و این امکان کنترل در حوزه گمرک است؛ این در حالی است که اتاق بازرگانی، یک دستورالعمل را تدوین کرده است و تصمیم گرفته شده که بیش از هزار کارت بازرگانی دیگر نیز باطل شود.
سلاح ورزی در پاسخ به این پرسش که روند ابطال کارت بازرگانی مشکل دار ادامه دارد یا خیر؟ تصریح کرد: بله این فرآیند ادامه دارد و پایش می‌شود؛ چرا که اتاق بازرگانی سخت گیری‌های کامل بر فرآیند صدور کارت دارد. اما در قالب وکالت نامه یا واگذاری منافع استفاده از کارت؛ این امر موضوعی نیست که اتاق آن را پیگیری کند بلکه، گمرک و دستگاه‌های مختلف، اختیارات کامل بر آن دارند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: کارت بازرگانی، مجوزی برای صادرات و واردات کالاست که به طور مشترک توسط اتاق بازرگانی و وزارت صمت صادر می‌شود.
گفتنی است، محمدجعفر منتظری - دادستان کل کشور - چند روز قبل در یک ابلاغیه رسمی واگذاری کارت بازرگانی به غیر را، ممنوع و خلاف مقررات اعلام کرد. براین اساس در صورتی که چنین سندی در دفاتر رسمی به ثبت برسد، می‌تواند در حوزه قاچاق کالا طبقه‌بندی شود.

(چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸) ۰۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها