پنج شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۹۴۱۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۲۰ آبان آخرین مهلت کشت کلزا در مناطق معتدل

حقیقت گفت:کشاورزان در مناطق معتدل و سردسیر اقدام به کشت کلزا نکنند و در مناطق گرم تا ۲۰ آبان می‌توانند کشت را انجام دهند.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از استمرار بارش باران تا پایان هفته خبر داد و گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی، تا پایان هفته به ویژه پنج شنبه در بسیاری از مناطق جنوب غرب، غرب، شمال غرب و غرب بارش باران همراه با رعد و برق ادامه خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که در مناطق معتدل و سردسیر اقدام به کشت کلزا نکنند و در مناطق گرم تا ۲۰ آبان می‌توانند کشت را انجام دهند.
به گفته حقیقت، با وجود روند کاهشی دما از مرغداران تقاضا داریم که تهویه مناسب و تنظیم دما در مرغداری‌های به ویژه نیمه شمالی کشور انجام دهند.
مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: براساس شرایط جوی طی ۲ تا ۳ روز آینده به کشاورزان راستای البرز، زاگرس، شمال غرب، غرب و نوار ساحلی خزر توصیه می‌شود که از محلول پاشی و سم پاشی مزارع و باغات خود اجتناب کنند، ضمن آنکه کشاورزان مناطق جنوبی برای آماده سازی درخت به فصل سرما، آبیاری را کم کنند.
وی با تاکید بر ضرورت کوددهی باغات افزود: بعد از بارش‌ها به باغداران توصیه می‌شود که به روش ۴ کود با کود‌های پتاسیم، کوددهی را انجام دهند.
این مقام مسئول ادامه داد: در مناطق جنوبی همچون استان‌های جیرفت و کهنوج به کشاورزانی که پیاز و سیب زمینی کشت می‌کنند، توصیه می‌شود که در ساعات بعدازظهر اقدام به محلول پاشی و سم پاشی مزارع خود نکنند.
حقیقت میزان بارش در فصل پاییز را نرمال ارزیابی کرد و افزود: براین اساس کشاورزان در آغاز سال زراعی جدید مشکلی در آبیاری سطحی ندارند و برای مابقی سال از الان نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.
مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: بارش‌های مناسب در سال زراعی گذشته و رفع نسبی مشکلات کم آبی کشاورزان بدان معنا نیست که آن‌ها صرفه جویی در منابع آبی نداشته باشند.

(پنج شنبه ۹ آبان ۱۳۹۸) ۱۳:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها