شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۹۳۱۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس سرویس عمومی

جولان محصولات تراریخته و دارای باقیمانده سموم در بازار /ما چگونه سرباز مونسانتو شدیم؟

یک کشاورز و کارآفرین نمونه با بیان اینکه هر سال ۴۰۰ هزار نفر بر اثر سکته و سرطان و بیماری‌های دستگاه گوارش از بین می‌روند، گفت: سهم وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از مصرف کود و سم ، برای پیشگیری از این مرگ‌ها چیست؟

کرم رضا محمدی از کشاورزان پیشرو در برنامه هفته دفاع مقدس گفت: از حدود 4 میلیون نفر افرادی که به جبهه ها اعزام شدند، حدود 220 هزار نفر شهید شدند. اما الان در کشور ما در سال، حدود ۴۰۰ هزار نفر بر اثر سکته و سرطان و بیماری‌های دستگاه گوارش از بین می‌روند.
عضو هیأت مدیره اتحادیه گلخانه‌داران کشور ادامه داد: سهم وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از مصرف کود و سم ، برای پیشگیری از این مرگ ها چیست؟ چرا ما سرباز مونسانتو (غول آمریکایی تولید محصولات تراریخته) شدیم.  چرا بی‌محابا سم و کود مصرف می شود؟ آمارها نشان می‌دهد که خاک از بین رفته است. ما محصول تولید می‌کنیم، اما استاندارد نداریم.
این گلخانه‌دار کشور افزود: من به عنوان یک کشاورز سؤال می‌کنم که چرا مصرف کود و سم کاهش پیدا نکرده است؟ چرا استاندارد محصول سالم نداریم؟ ما سه نوع محصول بیشتر نداریم ، ارگانیک ، سالم و ناسالم. مانده نیترات ، کادمیم و سرب و سموم محصولات ما را ناسالم کرده است.
محمدی اظهار داشت: کشور چین ۱۹۰ میلیون تن کسری مواد غذایی دارد، چرا از ما نمی‌خرد، زیرا ما محصول سالم نداریم. من دو هزار شهید را دیدم که چشمانشان باز بود. یعنی چی ؟ یعنی با چشمان باز منتظر شما هستیم. ما در مصرف کود و سم افراط کردیم و این به سلامتی مردم ما صدمه می زند و ما از چین جلوتر هستیم، اما استاندارد و سالم تولید نمی کنیم که امیدوارم برطرف شود.
 با ابتکار پایگاه بسیج شهید نوبخت وزارت جهادکشاورزی، مهرماه امسال و به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس ، نشستی متفاوت با حضور رزمندگان و جهادگران دوران مقدس که برخی از آنها جزو کشاورزان ، کارشناسان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شوند، برگزار شد.

(شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها