دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۷۷۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس سرویس عمومی

تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی مغایر با آیین نامه داخلی مجلس بود

نایب رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه تشکیل طرح وزارت بازرگانی مغایر با آیین نامه داخلی مجلس بود، گفت: تصویب طرح تشکیل تجارت و خدمات بازرگانی به دو سوم رای نمایندگان نیاز داشت که متاسفانه آقای لاریجانی به آن توجهی نکرد.

عباس پاپی زاده نایب رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره حواشی پیش آمده در روز تصویب طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی گفت: بررسی این طرح در تاریخ مجلس کم سابقه بود. شبانه و خارج از برنامه هفتگی طرح را در دستور کار قرار دادند و صبح روز بعد با عجله کلیات و ماده‌های طرح را تصویب کردند.
وی ادامه داد: اعتراض خود را به هیات رئیسه و رئیس مجلس اعلام کردیم که چرا زمان کافی برای بررسی این طرح داده نشد. مجلس آمادگی بررسی طرح را نداشت و نوعی غافلگیری اتفاق افتاد.
پاپی زاده با بیان اینکه تصویب این طرح مغایر با آیین نامه داخلی مجلس بود، گفت: تصویب طرح تشکیل تجارت و خدمات بازرگانی به دو سوم رای نمایندگان نیاز داشت که متاسفانه آقای لاریجانی به آن توجهی نکرد. هفته گذشته طرح تشکیل وزارت گردشگری با دو سوم رای تصویب شد. این‌ها دو موضوع کاملا مشابه هستند.
وی ادامه داد: به همین دلیل اختلاف نظری پیش آمد و عملکرد آقای لاریجانی مورد انتقاد قرار گرفت. جای سوال بود که چرا رییس مجلس در دو موضوع مشابه متفاوت عمل کردند.
نماینده مردم دزفول در مجلس درخصوص پاسخ رییس مجلس به اعتراضات صورت گرفته گفت: وقتی در این خصوص از رییس مجلس سوال کردیم. اعلام کرد تشخیص من این است که به دو سوم آرا نیاز ندارد. برخی نمایندگان به این موضوع انتقاد داشتند.
وی در پایان تصریح کرد: تشکیل وزارت بازرگانی بهانه‌ای برای توجیه ناکامی‌های اخیر دولت در تنظیم بازار محصولات مصرفی مردم است. امیدوارم دولت حالا که بهانه‌اش رفع شد به زودی سازوکاری تدوین و بازار را کنترل کند. هرچند معتقد هستم با تشکیل وزارت بازرگانی تولید ملی زمین‌گیر خواهد شد.

(دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۷:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها