دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۴
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۸۷۶۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس اقتصاد

تشکیل وزارت بازرگانی هزینه‌های سنگینی در بر دارد

حسینی گفت: معتقدم تامین هزینه‌های مورد نیاز در شرایط فعلی تحریم برای دولت دشوار بوده و تشکیل وزارت بازرگانی هزینه‌های سنگینی را تحمیل خواهد کرد.

محمد حسینی عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، ضمن انتقاد از طرح تشکیل وزارت بازرگانی گفت: تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت بازرگانی که پیش از این سه بار از سوی مجلسی‌ها رد شده بود با مخالفت تعدادی از نمایندگان روبه‌رو شد که در آخر  به اصرار رئیس جمهور به تصویب رسید.
 
او ادامه داد: در واقع هزینه‌های تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارتخانه‌ای به نام تجارت و خدمات بازرگانی از محل صرفه جویی هزینه‌های جاری و منابع خود این وزارتخانه باید تامین شود.
 
حسینی افزود: بطور کلی باید منتظر تصمیمات آتی و مهم شورای نگهبان بر این مصوبه باشیم.
 
عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه کشور امروز به شدت با کسری بودجه مواجه است، اضافه کرد: تامین هزینه‌های جاری برای دولت بسیار سخت و دشوار شده است و امکان تامین اعتبار هزینه‌های تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط حال برای دولت وجود ندارد به طوری که جابه جایی و تغییر سربرگ‌ها نیز اعتبار قابل ملاحظه‌ای می‌خواهد.
 
او تصریح کرد: تنظیم بازار و مدیریت واردات محصولات کشاورزی با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به مشکل برمی خورد و مساله حائز اهمیت این است که با جابه جا شدن یک تابلو و تفکیک یک وزارتخانه مشکلات حل نمی‌شود.
 
حسینی اظهارکرد: معتقدم تامین هزینه‌های مورد نیاز در این  شرایط فعلی تحریم  برای دولت بسیار دشوار است و با تشکیل وزارت بازرگانی هزینه‌های  سنگینی در بر خواهد داشت.
(دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۵:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها