جمعه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۷۸۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

برنامه ریزی برای داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلار کالا‌های وارداتی

زرندی گفت: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۰ داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلاری کالا‌های وارداتی است.

سعید زرندی در اولین رویداد نمایشگاهی رفع نیاز‌های فناوری صنایع کوچک و متوسط در استان قزوین گفت: امسال به استان‌ها ابلاغ کردیم قبل از معرفی واحد‌های تولیدی برای دریافت تسهیلات تردید دارند مشکل واحد، مالی است یا موضوع دیگری، آن واحد را به یک کلینیک ارجاع دهند. هزینه‌های مرتبط با کلینیک را هم وزارتخانه تقبل کرده است.
زرندی تاکید کرد: بار‌ها مشاهده شده واحد تولیدی مشکل خود را مالی می‌داند، اما با بررسی کلینیک مشکل واحد مدیریت، بازاریابی، فناوری و.. تشخیص داده شد.
معاون طرح و برنامه تصریح کرد: امیدوارم روزی مراجعه به کلینیک‌های صنعتی در کشور نهادینه شود و باید این فرهنگ در بین واحد‌های تولیدی ایجاد شود.
زرندی در بخش دیگر سخنان خود گفت: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۰ داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلاری کالا‌های وارداتی است.
وی افزود: امسال تمام توان خود را بر نهضت ساخت داخل گذاشته ایم و به این منظور نمایشگاه‌های نیاز را برگزار می‌کنیم.
معاون طرح و برنامه توضیح داد: ۳ نوع نیاز در بخش صنعت است. اول نیاز وارداتی است که همین الان برخی واحد‌های تولیدی کشور قادر به ساخت آن هستند و یا تولید می‌کنند، اما شناسایی نشده اند.
وی گفت: نیاز دوم کالا‌های است که تولید در کشور نداریم، اما مشابه آن در کشور ساخته می‌شود و می‌توان نیاز کشور را مرتفع کرد.
زرندی افزود: نیاز‌های است که نه در کشور تولید می‌شود و نه دانش آن در کشور موجود است که برای این بخش باید با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی اقدام کنیم.

(جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها