پنج شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۷۸۱۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر عامل کشت و صنعت مغان خبر داد:

317 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در کشت و صنعت مغان/ راه اندازی کارخانه روغن و رب

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: بعد از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی ما در چند ماه گذشته بیش از 317 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بنگاه عظیم اقتصادی را انجام دادیم.

جلال گلچین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران با احساس مسئولیت اجتماعی بسیار بالا همواره درصدد روشنگری هستند و در یک مسئولیت سخت و سنگین و درر عین حال قابل احترام سعی دارند به رغم تحمل تهدیدها و توهین‌ها و افتراهای مختلف گامی جدی در توسعه اقتصادی کشور با همراهی سرمایه‌گذاران بردارند.
 
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر اتفاقات مهمی در کشت و صنعت مغان رخ داده به طوری که تاکنون 317 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در این مجموعه اتفاق افتاده که از جمله این سرمایه‌گذاری‌ها خرید ماشین‌آلات کمباین پنبه، کارخانه زیتون و روغن‌کشی آن، ماشین‌آلات مورد نیاز مرحله داشت و برداشت محصولات کشاورزی و ... بوده که به شکل مدرن و جدید خریداری شده است. 
 
گلچین از خرید 50 دستگاه تراکتور از طریق کارخانه تراکتورسازی تبریز خبر داد و بیان کرد: با توجه به پائین بودن توان ماشین‌آلات ما از لحاظ اسب بخار ما نیاز به 220 دستگاه  تراکتور داریم که خرید 170 تراکتور نیز درخواست شده تا از طریق کارخانه تراکتورسازی تبریز خریداری شود. 
 
وی ادامه داد: ما برخی از دستگاه‌ها را نیز از کشور ترکیه خریداری کردیم که در انبار اختصاصی گمرک موجود است که از جمله آن دستگاه سورتینگ میوه، کمپوت‌سازی، کنسروسازی و انواع آبمیوه‌گیری است که قطعا برای سال زراعی آینده ما می‌توانیم از توان آنها در فرآوری محصولات میوه باغات کشت و صنعت مغان استفاده کنیم. 
 
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از حمل 25 کانتینر تجهیزات روغن‌کشی به کارخانه کشت و صنعت خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها که ایتالیایی است با 105 میلیارد تومان خریداری شده و در مرحله بارگیری به مقصد کشت و صنعت مغان است که در حقیقت سومین کارخانه روغن‌کشی در کشور را شامل می‌شود و کشور ما را از واردات روغن خام به نوعی بی‌نیاز خواهد کرد.
 
گلچین از احداث کارخانه رب با ظرفیت پذیرش 800 تن محصول خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم به سرعت عملیات کارخانه روغن‌کشی و رب در محل کارخانه قند آغاز شود. 
  
  
سرمایه‌گذار کشت و صنعت مغان علاقمند به اشتغال و توسعه منطقه است 
 
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در ادامه بیان کرد: ما در این مدت نسبت به خرید و بکارگیری امکانات و تجهیزات کامپیوتری، الکترونیکی نصب دوربین‌های حفاظتی به ارزش 40 میلیارد تومان اقدام کردیم و نوسازی و بهسازی کارخانه قند مغان نیز در مرحله انجام است.
 
گلچین فعالیت کارخانه قند را با تولید شکر باکیفیت از طریق خرید محصول چغندر قند و همچنین تبدیل شکر خام به شکر سفید یادآور شد و اظهار کرد: بیش از 17 میلیارد و 800 میلیون تومان برای نوسازی و بهسازی کارخانه قند هزینه شده و این کارخانه به همراه کارخانه قند دزفول با ظرفیت 5 هزار تن در روز بزرگترین کارخانه قند در کشور است.
 
وی خاطرنشان کرد: هر چند ما 317 میلیارد تومان در این کارخانه سرمایه‌گذاری کردیم اما گستردگی کشت و صنعت به حدی است که این میزان سرمایه‌گذاری را نشان نمی‌دهد و همچنان ژائله سرمایه‌گذار این پروژه با توجه به علاقمندی به حوزه سرمایه‌گذاری، اشتغال و توسعه راغب به راه‌اندازی زنجیره‌های تولید و فرآوری محصولات در این بنگاه عظیم اقتصادی است. 
  
هدفگذاری کشت و صنعت اشتغال 10 هزار نفر است 
 
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به جذب 500 نفر نیری جدید در شرکت کشت و صنعت مغان اشاره کرد و افزود: با لمس مشکلات مردم منطقه به ویژه تکثر بیکاران که کاملا مشهود است تلاش خواهیم کرد تا در مراحل بعد جذب نیرو را افزایش دهیم به طوری که هدفگذاری ما اشتغال 10 هزار نفر از مردم منطقه با اولویت نیروهای بومی در کشت و صنعت است.
 
گلچین ادامه داد: در کنار کشت و صنعت مغان امیدواریم کشت و صنعت‌های دیگری نیز در پایاب سد خدافرین تشکیل شود تا امکان توسعه تولید و اشتغال فراهم آید. 
  
کشت و صنعت معدن ناشناخته است 
 
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه به هیچ وجه کار سیاسی انجام نمی‌دهیم و در عزل و نصب‌ها نیز جذب نیروهای بومی و توانمند مدنظر است، گفت: ما  با توجه به بضاعتی که داریم عزل و نصب‌ها را انجام می‌دهیم هر چند که ممکن است ایرادات و اشکالاتی نیز وجود داشته باشد که قطعا با پیشنهادات و ارائه نقطه نظرات متخصصان و اهالی رسانه می‌توانیم در رفع این ایرادات قدم برداریم. 
 
گلچین به مجموعه دامپروری کشت و صنعت مغان و تکنولوژی 50 ساله این مجموعه اشاره کرد و افزود: ما نسبت به نوسازی ایستگاه‌های دامپروری اقدام کردیم و امیدواریم در یک سال آینده تمامی سالن‌های گاوداری را تبدیل به تجهیزات و تکنولوژی‌های مدرن کنیم که با رصد گاوداری‌های مدرن عربستان، عمان و امارات سعی‌مان بر این است تا مجموعه دامپروری مغان را به یکی از مجموعه‌های مدرن در کشور تبدیل کنیم.
 
وی ادامه داد: ما پرچم توسعه صنایع تبدیلی را بالا بردیم و تلاش می‌کنیم تا با توجه به استعداد منطقه صنایع روغن‌کشی و رب را در اولین فرصت راه‌اندازی کرده و در صورت دستیابی به نتایج مثبت در ایجاد صنایع تبدیلی سیر نسبت به خرید و فرآوری این محصول نیز در سال آینده اقدام کنیم.
 
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خاطرنشان کرد: ما در حال بررسی تکنولوژی جدید فرآوری محصول سیر در دنیا هستیم تا با توجه به کشت فراوان این محصول در پارس‌آباد برای سال آینده خرید این محصول را نیز انجام داده و صنایع فرآوری آن را مهیا کنیم. 
 
گلچین اظهار کرد: تمام صحبت‌ها و اظهارنظرهای ما منطبق بر واقعیت است و ما آرزو داریم از طریق رسانه‌ها وعده‌ها و صحبت‌هایمان به صورت مستند و حتی در قالب رصد دقیق از حرف تا عمل مورد توجه قرار گیرد تا در کوتاه مدت و میان مدت بتوانیم به وعده‌های خود عمل کنیم.
 
وی با استقبال از پیشنهاد اصحاب رسانه در نصب تابلوی روزشمار در اجرای برخی از پروژه‌ها در کشت و صنعت مغان تصریح کرد: ما با تلاش مدیریت روابط عمومی کشت و صنعت مغان که از نیروهای فعال هستند قطعا خبرنگاران و فعالان فضای مجازی را تغذیه اطلاعاتی خواهیم کرد تا مطالب جذاب و جدید منطبق بر واقعیت‌ها را به گوش مردم برسانند تا امیدواری در مردم منطقه به وجود آید.
 
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: ما در حال حاضر با تبدیل وضعیت 517 نفر از نیروها و جذب نیروهای جدید در مجموع برای بیش از 2 هزار و 500 نفر حقوق و بیمه پرداخت می‌کنیم که سرانه آن 4 میلیون تومان است به طوری که ما ماهانه 180 میلیارد تومان حقوق و مزایا پرداخت می‌کنیم. 
  
ما معارض نداریم، همسایگانمان قابل احترام است 
 
گلچین در پاسخ به سوالی در مورد فروش کشت و صنعت با قیمت پائین بیان کرد: براساس قانون اساسی و قوانین بودجه‌ای کشت و صنعت را از طریق مزایده به فروش گذاشتند و ما نیز به عنوان دومین خریدار این بنگاه اقتصادی را خریداری کردیم و به هیچ وجه در قیمت‌گذاری بنگاه‌ها ما دخیل نبودیم.
 
وی گفت: معمولا در دنیا قیمت‌گذاری براساس دارایی و یا برمبنای ارزش اتفاق می‌افتد و اگر در کشت و صنعت فروش به قیمت بالا و یا پائین اتفاق افتاده در حقیقت بسته به نگرش افراد است که آیا قرار است در این مجموعه کار توسعه‌ای اتفاق بیفتد و یا می‌خواهند تاراج سرمایه رخ دهد.
 
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اذعان کرد: بنده مدعی هستم کشت و صنعت مغان جزیره ناشناخته نیست بلکه معدن جوشان توسعه استان اردبیل است و ما آمده‌ایم تا از این معدن عظیم به نفع توسعه منطقه با سرمایه‌گذاری کلان استفاده کنیم تا زایندگی این سرمایه‌گذاری توسعه همه جانبه مغان را رقم بزند.
 
گلچین اظهار کرد: به هیچ وجه ما معارضی را در کشت و صنعت مغان نمی‌شناسیم بلکه این افراد همسایگان ما هستند و به قولی «الجار ثم الدار».
 
وی افزود: ما با تمام وجود به این همسایه خود احترام قایل هستیم و در کمال آرامش و در یک همزیستی مسالمت‌آمیز سعی داریم تا آنها را در کنار خود ببینیم.
 
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در مورد توسعه باغات نیز خاطرنشان کرد: ما در این بخش نیز به شدت نیازمند نوسازی و بهسازی هستیم که قطعا در سال‌های آینده این رویکرد با نتایج مثبتی همراه خواهد بود. 
 
گلچین در مورد خرید گوجه‌فرنگی از تولید کنندگان منطقه‌ای تصریح کرد: در چند نوبت به ما پیشنهاد شد که قیمت خرید را پائین بیاوریم تا عده‌ای به سود خود برسند اما مهندس ژائله به هیچ وجه راضی به این کار نشدند تا اهالی منطقه متضرر نشوند.
 
وی در مورد کارخانه روغن‌کشی و رب نیز بیان کرد: ما در این کارخانه در سه شیفت به نیروی کارگری نیاز داریم و از همین روی جذب 500 نفر نیروی جدید مدنظر شرکت است که در ماه‌های آینده ثبت نام و جذب این نیروها را با کسب تجربه از نوبت اول جذب نیرو به شکل درست و منطقی انجام خواهیم داد.
 
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: ما در این مجموعه به نیروی کارگری نیاز داریم و تلاشمان بر این است تا مستحق‌ترین افراد و نیازمندترین اقشار کارگری را جذب کنیم تا با تکیه بر توان نیروها بتوانیم اهداف توسعه‌ای خود را جامه عمل بپوشانیم. 
  
بازدید خبرنگاران از کارخانه در حال بازسازی قند مغان 
 
جمعی از خبرنگاران اردبیل و مغان در بدو ورود به مجموعه کشت و صنعت مغان از کارخانه قند مغان بازدید کردند تا در جریان مراحل مختلف بازسازی و نوسازی این کارخانه عظیم کشور قرار گیرند. 
 
کارشناس خط تولید قند مغان در این بازدید اظهار کرد: این کارخانه با ظرفیت پذیرش 5 هزار تن چغندر قند توان تولید شکر با کیفیت را دارد که البته ما در فصل برداشت چغندر قند کارخانه را در سه شیفت فعال می‌کنیم و در غیر فصل تولید چغندر قند ما با تامین شکر خام سعی داریم آنها ررا به شکر سفید تبدیل کرده و وارد بازار کنیم. 
 
وحید تقوی خاطرنشان کرد: ما به میزان 35 هزار تن شکر خام با هماهنگی غله و خدمات بازرگانی و به شکل وارداتی به عنوان سهمیه کارخانه قند مغان وارد این مجموعه کردیم تا با تبدیل این شکر خام به شکر سفید بتوانیم نیاز منطقه‌ای را تامین کنیم. 
 
وی ادامه داد: در این کارخانه 120 نفر به صورت ثابت و 200 نفر نیز به صورت فصلی فعالیت می‌کنند و عملیات بازسازی و نوسازی این کارخانه به اشکال مختلف به ویژه عایق‌کاری، رنگ‌آمیزی و نوسازی برخی از واحدهای فرآوری شروع شده و همچنان با تاکید مدیران کشت و صنعت مغان این روند ادامه دارد.
 
کارشناس خط تولید قند مغان گفت: با توجه به کشت چغندر بهاره و پائیزه در منطقه مغان معمولا با خرید و فرآوری این محصولات که 75 درصد چغندر قند آب، 20 درصد قند و 5 درصد مابقی نیز تفاله است 10 ماه از سال را به تولید محصول اختصاص مشغول هستیم و دو ماه از سال نیز عملیات تعمیرات و بهسازی انجام می‌شود. 
 
در پایان این بازدید و نشست خبری از خبرنگاران فعال رسانه‌های استان اردبیل با اهدای لوح سپاس تجلیل شد. 
(پنج شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها