چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۷۶۲۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ضرورت تهیه تغذیه مناسب درختان گردو/ برآورد دقیقی از میزان خسارت کرم خراط نداریم

آهنگران گفت:در مناطقی که به تقویت باغات رسیدگی نمی‌شود یا تغذیه نامناسب است، آفت کرم خراط با حمله به درختان گردو خسارت ایجاد می‌کند.

اکبر آهنگران مدیر کل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه آفت کرم خراط میزبان گردو در کشورمان محسوب می‌شود، اظهار کرد: این آفت در کلیه سطوحی که گردو داریم، آلودگی ایجاد می‌کند و تنها شدت و ضعف دارد.
وی افزود: در مناطقی که به تقویت باغات رسیدگی نمی‌شود و یا تغذیه نامناسب است، آفت کرم خراط با حمله به درختان گردو خسارت ایجاد می‌کند.
به گفته آهنگران، آفت کرم خراط در مناطقی که اصول باغبانی یا تغذیه رسیدگی نشود، بسیار چشمگیر است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برآورد دقیقی از میزان خسارت آفت کرم خراط نداریم، بیان کرد: باغداران با رعایت دستورالعمل‌های سازمان حفظ نباتات می‌توانند آفت را کنترل کنند چرا که کرم خراط همانند سایر آفات در عرصه‌های زراعی و باغی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه آفت کرم خراط تحت کنترل و پایش است، اظهار کرد: با توجه به آنکه کرم خراط جز آفات خصوصی به شمار می‌رود، از این رو وظیفه کنترل بر عهده باغدار است و تنها سازمان حفظ نباتات توصیه و دستورالعمل‌های فنی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.
آهنگران آفت کرم خراط را بومی کشور دانست و گفت: آفت کرم خراط در تمامی مناطق گردو کاری وجود دارد و در صورتی که به مسئله تغذیه و بهداشت باغ رسیدگی شود، کنترل به سهولت وجود دارد.
مدیر کل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات با تاکید بر تدوین دستورالعمل‌های به روز  و منطقه ای برای مدیریت کنترل آفت کرم خراط گردو اظهار کرد: تغذیه درختان گردو باید متناسب با اقلیم و خاک مناطق تهیه شود.
آهنگران در پایان  یکی از راهکار‌های مبارزه با آفت کرم خراط استفاده از فرمون‌ها برشمرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تولید فرمون تاثیر گذار هستند.

(چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها