جمعه / ۱۴ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۸۰۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیگیری وزیر برای پرداخت خسارت گردوکاران تویسرکان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: زنجیره نهالستان گردو که تولیدی معادل 100 هزار نهال را در طی سال دارد مشکلات اقتصادی نسل آینده کشور را برطرف خواهدکرد و خوشبختانه این زنجیره عظیم می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

محمود حجتی امروز در آئین بهره برداری از زنجیره تولید نهال پیوندی گواهی شده گردو در تویسرکان، بابیان اینکه تویسرکان مهد پرورش گردو است، افزود: تلاش خواهیم کرد خساراتی که در سال‌های گذشته به باغات گردوی کشاورزان تویسرکانی که دچار سرمازدگی شدند، وار د شده را جبران کنیم و امید داریم که بتوانیم ۳۰ میلیارد تومان خسارت مشخص شده و به تعویق افتاده آنان را از سازمان برنامه و بودجه، پیگیری و پرداخت کنیم.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تنها ۲۰ درصد از هر باغ سرشاخه کاری می‌شود تا گردش نقدینگی کشاورز دچار مشکل نشود همچنین ارقام استفاده شده در طرح سرشاخه کاری گردو، مقاوم سازی محصول و درخت گردو در برابر سرمازدگی و افزایش میزان تولید هدف اصلی است.


نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با افتتاح پروژه باغ مادری نهالستان گردوی تویسرکان, این شهرستان می‌تواند سالانه ۱۰۰ هزار نهال گواهی شده گردو را تولید و برند خود را در زمینه تولید گردوی مرغوب حفظ کند و مصرانه در تلاشیم تا برند گردوی تویسرکان را ثبت جهانی کنیم.

محمدمهدی مفتح افزود: با توجه به خسارت سرمازدگی شدید باغات گردو در سال‌های گذشته و عدم پرداخت خسارت سرمایه گذاری از سوی خزانه، از وزیر جهاد کشاورزی خواستاریم تا به عنوان مسئول رده بالای کشوری در این حوزه پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا زودتر این خسارت به کشاورزان زیان دیده پرداخت شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با افتتاح پروژه باغ مادری نهالستان گردوی تویسرکان بسیاری از مشکلات گردوکاران نه تنها در تویسرکان بلکه در کل کشور برطرف می‌شود.

(جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸) ۱۱:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها