شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۷۰۱۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

سربازان وظیفه در هرمزگان روش پرورش میگو را فرا می‌گیرند

طبق تفاهم نامه‌ای که بین وزارت جهادکشاورزی و ستاد مشترک نیروهای مسلح منعقد شده است، از این پس سربازان وظیفه در هرمزگان پرورش میگو را فرا می‌گیرند.

رئیس گروه ترویج آبزیان شیلات هرمزگان روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این تفاهم‌نامه در راستای آموزش حرفه و فن نیروهای وظیفه است که پس از پایان دوره خدمت می‌توانند بر اساس مهارت های کسب شده در فعالیت‌های شیلاتی مشغول به کار شوند.
محسن سالاری بیان داشت: اولین دوره آموزشی برای ۳۰ نفر از سربازان ناجا با همکاری شیلات و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان برگزار شد که در پایان گواهینامه آموزشی اعطا می شود.
وی خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال علمی و پایدار را برای جوانانی که از دوره خدمت فارغ می‌شوند ایجاد کند.
این مقام مسوول، آمادگی گروه ترویج آبزیان شیلات هرمزگان را برای همکاری با همه ارگان ها و سازمان ها در خصوص مهارت آموزی و برگزاری دوره های آموزشی اعلام کرد.
بیش از ۲ هزار و ۸۳۰ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در هرمزگان با ۱۵ سایت و ۲۳۹ مزرعه زیر کشت رفته و تا کنون ۱۷ مرکز تکثیر میگو فعال می‌باشد که یک هزار و ۴۰۰ میلیون بچه میگو تولید کرده‌اند و از این تعداد ۳۲۰ میلیون به استان‌های دیگر صادر شده است.

(شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸) ۱۷:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها