پنج شنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۷۹۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/ ضرورت برقراری سیستم تهویه مناسب در واحدهای مرغداری

حقیقت گفت: با توجه به روند افزایش دما، مرغداران سیستم تهویه مناسب را برای جلوگیری از تلفات در واحد‌های مرغداری برقرار کنند.

مسعود حقیقت، مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه تا اوایل هفته آینده پدیده خاصی در کشور نداریم، اظهار کرد: بنابر بولتن‌های هواشناسی تا روز یکشنبه هفته آینده جز افزایش دما در نیمه شمالی  و پدیده گرد و خاک و وزش باد در شرق کشور  پدیده خاصی نداریم.
وی افزود: با توجه به بارش های اخیر و افزایش رطوبت نسبی هوا در کشور، احتمال شیوع آفت بلاست برنج در شالیزارها وجود دارد، به همین دلیل به برنج کاران توصیه می‌شود که به طور دائم نسبت به پایش بلاست برنج اقدام کنند و در صورت لزوم برای مبارزه از نظر کارشناسان مشورت بگیرند.
حقیقت گفت: با توجه به شرایط اقلیمی به کشاورزان توصیه می‌شود که از کشت ارقام دیررس ذرت اجتناب کنند و تنها کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای رقم های متوسط و زودرس را در بسیاری از مناطق انجام دهند.
مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به روند افزایش دما از مرغداران تقاضا داریم که برای جلوگیری از تلفات مرغ در واحدهای مرغداری، سیستم تهویه مناسب را برقرار کنند.
به گفته وی، باغداران پسته کار از مصرف کود‌های گوگردی ظرف ۳ تا ۴ روز آینده در باغات خود اجتناب کنند.
این مقام مسئول در توصیه‌ای به گلخانه داران افزود: با توجه به روند افزایش دما در شرق کشور به گلخانه داران توصیه می‌شود که مراقب سازه‌های گلخانه‌ای خود باشند تا از این حیث آسیبی به تولید محصولاتشان وارد نشود.
حقیقت درباره تأثیر بارش‌های نرمال و فراتر از نرمال در سال زراعی جدید بر منابع آبی کشور بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش، بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب‌های سطحی مربوط به سال‌های گذشته در کشور جبران شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.
مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه خشکسالی هیدرولوژیکی به طور کامل رفع نشده است، بیان کرد: با وجود خشکسالی‌های ۱۱ سال گذشته، بارش نرمال و فراتر از نرمال در سال زراعی ۹۸-۹۷ تنها بخشی از کمبود منابع آبی سال‌های گذشته را جبران کرده است.
وی در پایان میزان بارش از دیدگاه هواشناسی در سال زراعی جدید مطلوب بوده است، تصریح کرد: از لحاظ هیدرولوژیکی بعید است که خشکسالی به طور کامل رفع شده باشد.

(پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸) ۱۳:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها