شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۹:۰۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۶۱۸۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

2 هزار و 500 کیسه آرد قاچاق در تبریز کشف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: 2 هزار و 500 کیسه آرد قاچاق که در 2 انبار بزرگ در تبریز احتکار شده بود، کشف و ضبط شد.

سیداحد یوزباشي افزود: این میزان آرد در پی گزارش مردمی با سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان و پس از بازرسی گشت مشترک این اداره کل با اداره آگاهی و سازمان صمت در انبارهای روستای چاوان از توابع تبریز کشف شد.
وی اظهار داشت: این آردها از نوع خبازی و عمدتاً قنادی و در کیسه های ۴۰ کیلویی انبار شده بود که بر اساس اعلام بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فاقد مجوز فعالیت و ثبت انبار در سامانه بود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: برای آردهای کشف شده پرونده تشکیل و جهت بررسی بیشتر در این اداره کل در حال رسیدگی است.
یوزباشی، از تخلف یک فروشگاه محلی تبریز در دستکاری قیمت و تاریخ کالاها خبر داد و افزود: در راستای مبارز با گرانفروشی و صیانت از حقوق شهروندی و براساس گزارش مردمی با سامانه ۱۳۵ مبنی بر گرانفروشی و اقدام به پاک کردن قیمت های درج شده روی کالا و تغییر زمان مصرف آنها در یکی از فروشگاه های محلی تبریز گروهی از بازرسان گشت سیار به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: پس از بازرسی از این فروشگاه محرز شد که صاحب فروشگاه با استفاده از مواد اسیدی و تینر اقدام به پاک کردن تاریخ مصرف و قیمت های درج شده روی جلد کالاها کرده است بنابراین برای وی پرونده تخلف تشکیل شد و به آن در تعزیرات حکومتی استان رسیدگی می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: تمامی اقلام تاریخ گذشته و تقلبی این فروشگاه جمع آوری و دستور معدوم سازی آنها صادر شد و با متهم این پرونده نیز شدیداً برخورد قانونی می شود.
یوزباشی با بیان اینکه بازار تحت نظارت و کنترل کارشناسان و ماموران این اداره کل است، افزود: در صورت گزارش یا مشاهده تخلف از سوی اصناف با آنان به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

(شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۹:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها