سه شنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۵۹۶۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

اینجا گاوداری و منازل مسکونی در هم تنیده شده است

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری کرج گفت: از آنجایی که بیشتر واحدهای محدوده آق‌تپه به صورت غیرمجاز ساخته شده‌اند، فکری به حال سیستم فاضلاب آنها نشده است.

مهرداد فیروزبخت با اشاره به وجود گاوداری در محله آق تپه توضیح داد: متأسفانه شاهد فعالیت چند گاوداری در محله آق تپه هستیم که این موضوع مشکلات زیادی را برای ساکنان به وجود آورده است.
وی ادامه داد: واقعیت این است عمر این گاوداری‌ها از قدمت اغلب واحدهای مسکونی این محله بیشتر است و این به آن معناست که این واحدها قبل از اینکه بسیاری از خانه‌های این محله ساخته شوند، وجود داشته و فعالیت می‌کردند که همین ساماندهی آنها را با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی توضیح داد: صاحبان این گاوداری‌ها می‌گویند مدت‌ها قبل از اینکه آق تپه اینقدر بزرگ شود، در این محدوده زمین خریده و گاوداری زده‌اند و در اصل این واحدهای مسکونی هستند که مزاحم کار آنها شده‌اند.
این مسئول خاطر نشان کرد: فعالیت گاوداری در محدوده شهر اصولی نیست و باعث انتشار آلودگی و به خطر افتادن سلامت شهروندان می‌شود و در کنار آن مشکلات زیست محیطی خاصی را نیز در پی دارد.
فیروزبخت تاکید کرد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مانع فعالیت این واحدها شود اما اخطارهای لازم در این خصوص صادر شده و در صورت عدم توجه صاحبان این واحدها با هماهنگی مراجع قضائی دستور پلمب آنها صادر می‌شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وجود مشکل فاضلاب در محدوده آق تپه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که بیشتر واحدهای محدوده آق تپه به صورت غیرمجاز ساخته شده‌اند، فکری به حال سیستم فاضلاب آنها نشده و ساکنان اغلب فاضلاب‌های خود را در کوچه رها می‌کنند.
وی ادامه داد: با توسعه این محدوده و افزایش تعداد واحدهای مسکونی، فاضلاب رو باز برای ساکنان مشکل ساز شده و در کنار مزاحمت برای شهروندان، مشکلات زیست محیطی زیادی به دنبال داشته است.
وی توضیح داد: در حال حاضر خیابان چهارم، پنجم و ششم آق تپه با بیشترین مشکل در این خصوص مواجه هستند و شهرداری برای رفع آن چاره‌ای جز لایروبی جوی‌ها ندارد.
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری بیان کرد: در شرایط فعلی از ساکنان درخواست می‌شود در زمان اجرای طرح لایروبی جوی‌ها با شهرداری بیشترین همکاری را داشته باشند تا از این طریق بتوانیم سطح خدمات رسانی در این محدوده را افزایش و به حفظ سلامت ساکنان کمک کنیم.
فیروزبخت به باریک و تنگ بودن معابر و خیابان‌های آق تپه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که اغلب واحدهای مسکونی این محدود قولنامه‌ای است، تملک آنها برای شهرداری سخت است ولی طبق مصوبه سال ۹۷، بنا شده با تخصیص اعتبار مناسب، بخشی از واحدهای خیابان‌های چهارم، پنجم و ششم تملک شود.
وی اظهار کرد: با تملک این واحدها بخشی از معابر و خیابان‌های آق تپه بازگشایی و مشکل ساکنان این خیابان‌ها تا حدی حل می‌شود.
فیروزبخت توضیح داد: تملک واحدها و تعریض این خیابان‌ها آغازی است برای مشارکت بیشتر ساکنان در طرح تملک واحدهای مسکونی این محدوده که به خدمات رسانی بیشتر به مردم ختم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه محله آق تپه نیازمند توجه جدی مسئولان است، گفت: برای اجرای طرح‌های مختلف در این محله نیازمند مشارکت و همکاری ساکنان هستیم چون بدون مشارکت آنان هیچ طرحی به نتیجه دلخواه نمی‌رسد.

(سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها