یکشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۷
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۸۵۱۵۱
گزارشگر : ۳۶۳۲
mbanews
سرویس کسب و کار، برندینگ

کوکاکولا با بازاریابانی قوی و تاثیرگذار

برای مدت یک سال کوکا کولا در جایگاه دوم رده بندی تاثیر گذار ترین برند های جهان از دیدگاه آکادمی "Effie" قرار داشت تا این که امسال بار دیگر به جایگاه نخست بازگشت. او این عنوان را چهار بار از سال 2011 تاکنون به دست آورده بود. در سال 2018، بزرگ ترین رقیب برند، پپسی، آن را از جایگاه نخست خود پایین کشید، البته واضح است که مدت آن طولانی نبود.

این خبر همراه با انتشار گزارش "The Effie Index 2019" بیرون آمد که سالیانه به رده بندی قوی ترین و تاثیرگذار ترین بازاریابان و تیم های بازاریابی می پردازد. این رتبه بندی کوکا کولا را به عنوان تاثیرگذار ترین برند معرفی می کند. مک دونالد، Vodafone، کی اف سی و IKEA به ترتیب چهار جایگاه بعدی را به خود اختصاص می دهند.

بله، این نه فقط به آن معنی است که پپسی جایگاه نخست خود را از دست داد، بلکه دیگر جایگاهی در میان پنج نام برتر نیز ندارد. امسال، پپسی در جایگاه هشتم این رده بندی ایستاد. در میان ده نام برتر تاثیرگذار ترین بازاریابان و تیم های بازاریابی کنار پپسی، همچنین نام های برگر کینگ، شورلت، نسکافه، MasterCard و Movistar (برند فعال در عرصه تله کام) به چشم می خورند.

کمپین هایی که به کوکا کولا کمک کردند تا به جایگاه برتر برسد، شامل کمپین فانتا برزیل آژانس تبلیغاتی Ogilvy به نام "A Fanta Que Ninguem Esperava"، کمپین کوکا کولا موسوم به "شما تشنه تابستان هستید!" آژانس تبلیغاتی "Rewart" بوداپست پایتخت مجارستان و کمپین "FanFeat" کوکا کولا آژانس تبلیغاتی "J. Walter Thompson" در سائوپائولو می شوند.

تریسی آلفورد، مدیر عامل سازمان غیر انتفاعی "Effie Worldwide"، در بیانیه ای گفت: با وجود سرعت و نرخ تغییراتی که ما به عنوان یک صنعت آن را تجربه می کنیم، تاثیرگذاری و اثربخشی همچنان در قلب اهداف تجاری هر کس قرار دارد. بازاریابانی که با بررسی شاخص Effie امسال در رده بندی تاثیرگذار ترین ها قرار گرفتند، در برابر اهداف چالش برانگیز کسب و کار به نتایج عالی دست پیدا کردند و همچنان ادامه دادند تا استاندارد طلایی جهانی تاثیرگذاری بازاریابی را کسب کردند.

برای تعیین برنده ها، Effie از روی یک سیستم امتیاز دهی به رتبه بندی ورودی ها می پردازیم. جایزه برتر "Grand Effie"، سپس طلا، نقره، برنز و در نهایت فینالیست ها است. Effie همچنین بر اساس شاخص سالیانه خود، تاثیرگذار ترین بازاریاب، گروه های هلدینگ آژانس، شبکه های آژانس، رفاتر آژانس و آژانس های مستقل را رتبه بندی می کند. در سال جاری، Unilever جایزه تاثیرگذار ترین بازاریاب، WPP Group جایزه تاثیرگذار ترین گروه هلدینگ، McCann Worldgroup جایزه تاثیرگذار ترین شبکه، Sancho BBDO جایزه تاثیر گذار ترین دفتر آژانس و آژانس آلمانی Jung von Matt جایزه تاثیرگذار ترین آژانس مستقل را به دست آوردند.



(یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها