جمعه / ۲۴ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۷
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۴۷۳۷
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

شالیکاران در مورد فروش برنج نگرانی نداشته باشند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شالیکاران نگرانی در مورد فروش برنج تولیدی خود نداشته باشند؛ محصول آرام آرام جذب بازار شده و به فروش خواهد رسید.

محمود حجتی در بازدید از طرح های تجهیز اراضی کشاورزی شهرستان لاهیجان بیان کرد: کشاورزان نباید از عدم فروش برنج که مهرماه وارد کارخانه های شالیکوبی شده، نگرانی داشته باشند زیرا هنوز وقت کافی برای فروش وجود دارد و حتما برنج آنها به فروش خواهد رفت.
وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با نظام تعرفه، سیاست هایی را دنبال می کند تا تعادل بین واردات، تقاضا و تولید برنج ایجاد و نگرانی کشاورزان رفع شود.
حجتی در توضیح سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی در مورد فروش برنج افزود: حجم رقم های وارداتی برنج در مقابل حجم مصرف برنج داخلی، قابل توجه نیست و نزدیک 70 درصد برنج مصرفی، در داخل کشور تولید می شود و باید در سطح بازار ، تقاضای عمومی رصد شود ضمن آنکه سیاست های دولت نگرانی عرضه و تقاضای کل را مدیریت می کند.
وی به بازدید از چند طرح تجهیز اراضی کشاورزی لاهیجان اشاره و اضافه کرد: در سفر رئیس جمهوری به گیلان مصوب شد که سالانه، 10 هزار هکتار از اراضی استان و در یک دوره پنج ساله، معادل 50هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان، تجهیز و نوسازی شود که در این سالها این تعهد به خوبی انجام شده است.
به گفته حجتی، دولت نیز تعهداتش را در مورد طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور انجام داده و امسال تجهیز حدود هفت هزار هکتار از اراضی درحال اجراست.
وی درباره فواید و آثار تجهیز اراضی برای بهره برداران اظهار داشت: این کار بیشترین تاثیر را در رابطه با نظام آبیاری، مدیریت و مکانیزاسیون دارد؛ اراضی تجهیز شده اشکال هندسی می یابند، زهآب ها بخوبی بویژه در آبیاری تخلیه شده و دسترسی به هر زمینی آسان می شود.
وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه گفت: طرح تجهیز اراضی، مقدمات کشت دوم را نیز فراهم می سازد و با تقویت این مهم، درآمد تکمیلی در کنار درآمد تک محصولی برنج برای کشاورزان ایجاد خواهد شد.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به گیلان، از طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری روستای فتوپشته بخش رودبنه لاهیجان بازدید کرد. این طرح با قرارداد اولیه 10میلیارد و 880میلیون ریال در حال اجراست.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و از 23هزار و 800 هکتار اراضی شالیزاری آن، حدود 19هزار هکتار برای اجرای طرح تجهیز و نوسازی آماده است که تاکنون 13 هزار هکتار آن انجام شده است.
بیش از 317 هزار بهره بردار در 238 هزار هکتار اراضی شالیکاری گیلان فعالیت دارند و سالانه حدود یک میلیون و 160 تن شلتوک به دست می آورند که از این میزان، حدود 750 تن برنج سفید با کیفیت بدست می آید. /ایرنا

(جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها