دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۲۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:

ورود دولت برای خرید زعفران از کشاورزان/22 واحد فرآوری زرشک در خراسان‌جنوبی فعال است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: مراکز خرید زعفران در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس توسط سازمان تعاون روستایی تجهیز شد.

هاشم ولی‌پور مطلق گفت: در راستای ابلاغ دستورالعمل خرید زعفران از سوی مقام عالی وزارت، با پیگیری مداوم این سازمان، مراکز خرید زعفران در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس توسط سازمان تعاون روستایی تجهیز شد.
وی افزود: اتحادیه‌های تعاون روستایی در شهرستان‎های مذکور آماده‌اند تا نسبت به خرید زعفران نوع پوشال درجه یک و دو اقدامات لازم را انجام دهند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: کشاورزان می‌توانند برای فروش بدون واسطه زعفران خود از همین امروز اقدام نمایند.
ولی‌پور مطلق ادامه داد: زعفران در اتحادیه‌های تعاون روستایی به دو روش امانی و قطعی خریداری می‌شود و ما تلاش کردیم که قیمت خرید دولت به گونه‌ای باشد که باعث افزایش منافع کشاورزان شود و تفاوت فروش محصول کشاورزان در بازار و اتحادیه کاملا محسوس باشد.
*22 واحد فرآوری زرشک در خراسان‌جنوبی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر 22 واحد فرآوری دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت اسمی هفت هزار و 518 تن در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، قاین و درمیان مشغول به فعالیت هستند.
ولی‌پورمطلق گفت: زمان برداشت زرشک در خراسان‌جنوبی از نیمه مهرماه آغاز و تا اواسط آبانماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت زرشک در خراسان جنوبی با چهار هزار و 233 هکتار و تولید چهار هزار و 582 تن مربوط به قاینات است، افزود: استان خراسان‌جنوبی یکی از قطب‌های تولید زرشک، زعفران و عناب در کشور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: بر اساس گزارش‌های اخذ شده از واحدهای تولیدی در مدت 4 ماهه امسال پنج هزار تن محصول زرشک به ارزش ریالی 150 میلیارد ریال در خراسان‌جنوبی به صورت آب زرشک، شربت، کنسانتره و پودر بسته‌بندی و فرآوری شده است.
ولی‌پورمطلق با بیان اینکه در حال حاضر 22 واحد فرآوری دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت اسمی هفت هزار و 518 تن در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، قاین و درمیان مشغول به فعالیت هستند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال رسیدن به خودکفایی مشابه گندم در تولید دانه‌های روغنی است تا علاوه بر رونق کارخانجات روغن‌کشی از نظر اقتصادی هم به نفع کشاورزان باشد. / روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی

(دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها