چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۱۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیرکل تعاون روستایی خراسان رضوی:

کشاورزان می‌توانند به صورت امانی زعفران خود را تحویل سازمان تعاون روستایی بدهند

مدیرکل تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: کشاورز می‌تواند به صورت امانی نیز زعفران خود را تحویل سازمان تعاون روستایی بدهد که بعد از تعیین قیمت اگر توانست محصول خود را در بازار به قیمت بهتری بفروشد محصول کشاورز بدون دریافت وجه انبارداری به او برگردانده می‌شود.

مجید چالاک اظهار کرد: خرید زعفران به دو صورت قطعی و امانی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه زعفران خریداری شده به آزمایشگاه فرستاده می‌شود، افزود: براساس کیفیت محصول زعفران کیلویی چهار میلیون و 300 هزار تومان تا پنج میلیون و 400 هزار تومان خریداری و پول آن به کشاورز پرداخت می‌شود.
مدیرکل تعاون روستایی خراسان رضوی اضافه کرد: کشاورز می‌تواند به صورت امانی نیز زعفران خود را تحویل سازمان تعاون روستایی بدهد که بعد از تعیین قیمت اگر توانست محصول خود را در بازار به قیمت بهتری بفروشد محصول کشاورز بدون دریافت وجه انبارداری به او برگردانده می‌شود.
چالاک با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای خرید زعفران وجود ندارد، گفت: فقط زعفران امسالی خریداری می‌شود و کشاورزان سعی کنند که در برداشت محصول رعایت مسائل بهداشتی را داشته باشند تا محصول با کیفیتی به بازارهای خارجی و داخلی عرضه شود.
وی ادامه داد: تاکنون 300 کیلوگرم زعفران خشک  توسط تعاون روستایی تربت حیدریه خریداری شده است این در حالی است که هنوز زمان برداشت زعفران در شهرستان تربت حیدریه ادامه دارد و در گناباد هنوز شروع نشده است.
مدیرعامل تعاون روستایی خراسان رضوی در خصوص پرداخت پول محصولات خریداری شده کشاورزان استان خراسان رضوی گفت: در سال زراعی گذشته 9 هزار و 500 تن انواع محصولات کشاورزی به صورت توافقی خریداری شده است که وجه آن به کشاورزان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: مسوولیت پرداخت خرید تضمینی جو و گندم به ترتیب بر عهده شرکت امور دام و اداره غله است.
در ادامه فرماندار گناباد گفت: زعفران‌کاران گناباد از اقشار کم درآمد تایباد هستند و با توجه به اینکه هزینه تولید بالا است، نیاز به حمایت دارند.
محمدعلی نبی‌پور ادامه داد: سازمان تعاون روستایی با خرید زعفران نقش مهمی در حمایت از کشاورزان منطقه ایفا می‌کند.
در ادامه نیز مدیر جهاد کشاورزی گناباد اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال در گناباد 10 تن زعفران خشک تولید شود. /فارس

(چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها