چهارشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۹۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مشاور وزیر و مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی :

ماشین آلات تخصصی کشت چغندر قند با 30 تا 50 درصد یارانه بلاعوض در اختیار زارعان قرار می‌گیرد

مشاور وزیر و مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای خرید ماشین آلات تخصصی کاشت، داشت و برداشت چغندر قند دولت 30 الی 50 درصد یارانه بلاعوض پرداخت می‌کند.

علی‌رضا یزدانی اظهار کرد: در راستای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی طرح توسعه کشت چغندر قند و خود اتکایی در تولید شکر در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است که این طرح دو هدف افزایش عملکرد در واحد سطح در ارتباط با چغندر قند بهاره و توسعه کشت چغندر قند پائیزه را دنبال می‌کند.
وی افزود: یکی از اهداف اساسی دولت در کشت بهاره چغندر قند این است که این زراعت به شیوه‌های نوین آبیاری تحت فشار مدیریت شود و با کشت نشاء چغندر قند بتوانیم به عملکرد قابل قبول با درصد بالای عیار قند این محصول دست یابیم .   
مجری طرح چغندر قند کشور ادامه داد: استان اردبیل از شرایط آب و هوایی مناسبی برای کشت این محصول برخوردار است از این رو یکی از برنامه‌های اساسی این طرح گسترش کشت آن به صورت پائیزه در دشت مغان است.
یزدانی در خصوص سیاست های  حمایتی   از چغندر کاران استان  افزود: برای خرید ماشین آلات تخصصی کاشت، داشت و برداشت چغندر قند دولت 30 الی 50 درصد یارانه بلاعوض پرداخت می‌کند تا این عده از کشاورزان بتوانند ماشین آلات و ادوات مورد نیاز خود را به سهولت و با نازلترین قیمت خریداری و در عرصه تولید این محصول ارزشمند بکارگیرند .
وی اضافه کرد: استفاده از روش آبیاری موسوم به «تیب » باید در مزارع چغندرکاری استان نهادینه شود و چغندرکاران به منظور افزایش راندمان آبیاری  به این روش مزارع خود را آبیاری کنند که به این منظور تسهیلات ارزان قیمت بانکی با بهره کم در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا با استفاده از این شیوه مزارع خود را آبیاری کنند ضمن اینکه دستگاهای نشاکار چغندر قند در اختیار زارعان قرار می‌گیرد تا به سهولت و دقت عملیات کاشت را انجام دهند .
مشاور وزیر و مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما برای تولید بذر چغندر قند نیز از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم و آماده همه گونه همکاری هستیم و انتظاری که از بخش خصوصی و چغندرکاران داریم این است که اصول فنی را در  کاشت، داشت و برداشت رعایت کنند تا شاهد  محصول تولیدی با عیار قند بالا و کیفیت قابل قبول در استان اردبیل باشیم. /فارس

(چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها