پنج شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۱۶۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تجمع مرغداران مقابل وزارت جهاد کشاورزی

شماری از مرغداران سراسر کشور در انتقاد به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در بخش طیور و گران شدن قیمت جوجه یکروزه در مقابل وزارت جهاد کشاورزی اعتراض کردند.

تعدادی از مرغداران سراسر کشور در انتقاد به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در بخش طیور مقابل وزارت جهاد کشاورزی تجمع کردند.

در این تجمع خواسته مرغداران از وزیر جهاد کشاورزی بهبود اوضاع ظالمانه حاکم بر صنعت مرغداری، تضمین قیمت جوجه، نهاده‌های تولید طیور و قیمت کارشناسی مرغ و تعیین تکلیف معوقات بانکی است.

براساس این گزارش، تجمع‌کنندگان به نمازخانه وزارت‌ جهاد کشاورزی دعوت شدند و حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام هم با تعدادی از روسای تشکل‌ها گفت‌وگو داشت.

براساس این گزارش، این تجمع‌کنندگان در این اجتماع از سیاست‌های وزیر جهاد کشاورزی در بخش طیور که باعث بیکاری و حذف اشتغال به میزان 100 هزار نفر در این صنعت شده، انتقاد دارند.

این افراد همچنین بیان می‌کنند، وزن میانگین کشتار مرغ به سبب کمبود و گرانی جوجه حدود 3 کیلو گرم شده که باعث خروج ارز و تضعیف ضریب تبدیل شده است.

تجمع مرغداران مقابل وزارت جهاد کشاورزی

براساس این گزارش، مرغداران در تجمع امروز مرغداران سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در بخش طیور را باعث ورشکستگی مرغداران گوشتی به علت نبود برنامه مدون عنوان کرده‌اند و همچنین بیان کردند که تولید جوجه در آبان و آذر 1393 بیش از 120 میلیون قطعه بود که در چند ماه اخیر سال جاری به حدود 90 میلیون قطعه کاهش یافته است.

آنها در این تجمع خواستار شدند، تا حجتی وزیر جهاد کشاورزی پاسخ دهد که چرا وزارت خانه متبوعش در مقابل گرانی نامعقول جوجه یک روزه هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد؟

آنها همچنین می‌خواهند بدانند که چرا وزارت جهاد کشاورزی تمام هم و غم خود را معطوف به کنترل قیمت گوشت مرغ کرده است؟

این گزارش می‌افزاید: تجمع‌کنندگان همچنین عنوان کردند، سود قانون تولید کننده 17 درصد است، اما پرداخت‌ وام‌های بالاتر از سود قانونی به تولید‌کنندگان از کدام توجیه فنی، اقتصادی، شرعی و عرفی برخوردار است؟

گفت‌وگوی معاون وزیر با نمایندگان مرغداران تجمع‌کننده مقابل وزارت جهاد کشاورزی

براساس این گزارش در این لحظه نشست نمایندگان استانی مرغداران، روسای تشکل‌ها جهت بررسی و تصویب بندهای درخواستی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در حال برگزاری است.
(پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها