دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۱۲۸۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

وجود ۱۰ هزار نانوایی مازاد/ صدور مجوز نانوایی آزادپز بدون نیازسنجی

رئیس اتحادیه نانوایان تهران با انتقاد از بخشنامه آبان ۹۵ در مورد صدور مجوز برای نانوایی‌های آزاد‌پز گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار نانوایی مازاد در کشور وجود دارد که با بخشنامه مذکور تعداد نانوایی‌های مازاد به ۲۰ هزار افزایش می‌یابد.

قاسم زراعت کار  با انتقاد از بخشنامه مورخ 95.7.6  وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با افزایش 10 هزار نانوایی آزادپز گفت: در حال حاضر 72 هزار نانوایی در سطح کشور دایر است که از این تعداد 10 هزار نانوایی مازاد است.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران با بیان اینکه با بخشنامه مذکور 10 هزار نانوایی به تعداد نانوایی‌ها اضافه می‌شود، افزود: بدین ترتیب تعداد نانوایی‌های مازاد کشور به 20 هزار نانوایی می‌رسد که این اتفاق مشکلاتی را برای نانوایی‌های سابق ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اتحادیه نانوایان با احداث نانوایی‌های جدید مخالف نیست، بیان داشت: برای احداث نانوایی باید قاعده و ضابطه وجود داشته باشد و براساس نیاز این اتفاق صورت بگیرد، چرا که احداث نانوایی بدون قید و شرط در هر مکانی بدون در نظر گرفتن ظرفیت و نیاز منطقه منجر به تعطیلی واحدهای نانوایی سابق و یا کاهش تعداد کارگران آن‌ها می‌شود.

زراعت‌کار با بیان اینکه با بخشنامه مذکور تقاضا احداث نانوایی زیاد شده است، گفت: صدور بخشنامه‌های یک شبه، مشکلاتی زیادی را در پی دارد، به طوری که با احداث یک نانوایی در کنار نانوایی‌های قدیمی، واحد نانوایی قبلی مجبور می‌شوند، سهم روزانه پخت خود را از 400 کیلوگرم به نصف کاهش دهد و تعداد کارگرهای شاغل در واحد صنفی خود را نیز کم کند.

وی با اشاره به اینکه صدور بخشنامه‌‌ها بدون کار کارشناسی و هماهنگی با صنف منجر به بروز مشکلاتی در صنف می‌شود، گفت: در برخی مناطق از جمله شهرک‌های جدیدالاحداث تأسیس نانوایی لازم است، اما این نیاز در همه جا احساس نمی‌شود. / فارس
(دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۴:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها