شنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۵
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۹۸۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

زعفران ایرانی نیازمند بایگانی ژن/ قاچاق پیاز زعفران به افغانستان و ترکیه

سخنگویی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قاچاق پیاز زعفران هم اکنون به افغانستان، ترکیه به طریق مستقیم انجام می شود،گفت: برای حفاظت از زعفران ایرانی نیازمند بایگانی ژنی زعفران هستیم.

سعید باستانی  درباره وضعیت قاچاق پیاز زعفران،گفت: برای جلوگیری از قاچاق  پیاز زعفران  باید درگام نخست ژن  مناسب و پیاز مرغوب زعفران را  برای حفاظت بایگانی ژنی کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان  اینکه هلندی ها در تولید گل اجازه نمی دهند، ژن  اصلی گل  به جای دیگر منتقل شود و تنها ژنی عقیم را در  اختیار می گذارند، تصریح کرد:  ما علاوه بر عدم نگهداری بهینه ژن زعفران در سورتینگ این محصول بسیار کاربردی،مثمرثمر عمل نکردیم.

 باستانی،افزود:پیاز  زعفران هم اکنون به افغانستان، ترکیه به طریق مستقیم قاچاق می شود،بنابراین اگر ما در راستای  برنامه ریزی مدون طرح  ملی زعفران  را اجرایی  نکنیم،  بطور طبیعی کشورهای دیگر  با شروع در کشت زعفران جای ما  را دربازار زعفران می گیرند.

سخنگویی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، یادآورشد: برای حفاظت  از زعفران ایرانی نیازمند بایگانی ژن  زعفران هستیم و همینطور تبلیغات  ما در حوزه فروش و برندینگ  نیز ضعیف است./
(شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها