چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۱
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۹۷۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

برند سازی زعفران کمیجان نیازمند تکمیل زنجیره صنایع تبدیلی است

مدیرجهاد کشاورزی کمیجان گفت: با تکمیل و توسعه زنجیره صنایع تبدیلی به ویژه در بخش بسته بندی، برند سازی و عرضه زعفران کمیجان به بازار مصرف داخل میسر می شود.

مهدی حاجی لو افزود: شهرستان کمیجان به واسطه برخورداری از مزیت آب و هوای مناسب و رطوبت کافی برای کشت گیاهان دارویی به ویژه زعفران استعداد کم نظیری دارد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 17هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت زعفران اختصاص دارد که از این میزان 15 و هشت دهم هکتار بارور است و یک و هفت دهم هکتار نیز غیربارور است که هنوز وارد عرصه گل دهی و برداشت نشده است.
حاجی لو گفت: کشت زعفران در استان مرکزی و کمیجان در همسنجی با دیگر استان های زعفران خیز، وضعیت مطلوبی دارد و به دلیل مکانیزه نبودن کشت و رغبت کشاورزان به تولید ارگانیک، محصول نهایی به لحاظ کیفی در رده ممتاز قرار دارد.
مدیرجهاد کشاورزی کمیجان عنوان کرد: هم اینک از هر هکتار از اراضی زیر کشت در این شهرستان، سه کیلوگرم زعفران برداشت می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه این گیاه در تابستان نیازمند آبیاری فراوان نیست و با توجه به منابع محدود آبی شهرستان بهترین نوع کشت به شمار می رود که کشاورزان کمیجانی به این امر توجه داشته اند.
مدیر جهاد کشاورزی کمیجان تصریح کرد: به طور متوسط در هر هکتار از اراضی زیر کشت برای 30 نفر استغالزایی صورت می گیرد.
وی گفت: با توجه به وسعت کشت زعفران در کمیجان هنوز بحث صادرات برای این محصول در دستور کار نیست و پیش بینی می شود با اخذ مجوزهای لازم در عرصه صنایع تبدیلی و ورود به بازار داخل، بازاریابی خارجی و صادرات نیز در دستور کار قرار گیرد.
شهرستان کمیجان با جمعیت 39 هزار نفری در فاصله 96 کیلومتری مرکز استان مرکزی واقع شده است./ ایرنا
(چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵) ۱۱:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها