جمعه / ۱۰ دی ۱۳۹۵ / ۲۲:۲۰
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۶۹۳۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس رستوران ها و کافه
پشت پرده برگرسان چه کسانی هستند ؟

چرا کی اف سی نتوانست مانند برگرسان مجوزهای لازمه را دریافت کند؟

باز هم یک خبر جدید و البته مهم در حوزه فست فود و رستوران داری (همبرگرهای آمریکایی به ایران آمدند اما این بار قانونی و با مجوز. برگرسان، مکدونالد یا کی اف سی) چرا برگر سان مجوز گرفت، و آیا واقعا برگر سان شرکت یام، کی اف سی و مکدونالد را از دور خارج کرد.

همیشه این سوآل مطرح بوده که چرا بعضی از برندهای خارجی در ایران میتوانند فعالیت قانونی داشته باشند و مجوزهای لازم را از وزارتخانه های ذیربط دریافت کنندو بعضی دیگر ماندد کی اف سی و مکدونالد با تمام تلاشهایی که کرده اند نمی توانند فعالیت قانونی داشته باشند. واقعا پشت پرده این برندها از جمله برگرسان شرکت یاملی که شاید بتوان گفت در خارج از ایران یکی از بزرگترین رقبای کی اف سی و مکدونالد است چیست و چطور پایش به ایران باز شده.

آیا نمی توان گفت ورود اینگونه برندها با چنان تبلیغات گسترده و هزینه های هنگفت که دارند و مشغول معرفی و لانچ این برند در ایران هستند، گونه ای از ورود فرهنگ آمریکایی و غربی به ایران است یا واقعا چیز دیگری در پشت پرده این برند چند ملیتی با نام برگرسان burger sun وجود دارد.

آیا به گفته برخی که در سطوح عالی در حوزه کسب و کار و بخش های مختلف در ایران فعالیت میکنند، ورود و حمایت از اینگونه برندها وارد شدن و شراکت ایران به بازار جهانی و بین المللی است، یا واقعیت این است: ورود فرهنگ غربی به ایران.

البته این مسئله به ذهن هر کسی نیز خطور میکند که آیا چون مافیایی در حوزه فست فود و رستوران داری که از پر روتق ترین حوزه های کسب و کار در ایران است وجود دارد و چون پیش از این علی رقم تمام تلاشهایشان نتوانستند با برند هایی همچون کی اف سی، مکدونالد و پیتزا هات مجوز فعالیت قانونی و رسمی بگیرند و تمام فعالیتهایشان منجر به شکست شد، حال با برند دیگری از همان هلدینگ های بزرگ غذایی با نام برند برگرسان burger sun شروع به فعالیت کرده اند.

طیق آمار موجود در هفته نامه خبری و بین المللی اکونومیست که در لندن ویرایش میشود و به شرکت روزنامه اکونومیست تعلق دارد، برند برگر سان در تمام دنیا دارای 22 هزار شعبه است و با منوهای غذایی منحصر بفرد که در اختیار دارد بخش بزرگی از این صنعت پر رونق بین المللی در دنیا را در اختیار دارد و طبق آمار موجود در همین هفته نامه که به بررسی عملکرد کسب و کارها و برندهای بین المللی و موفق در تمام دنیا میپردازد طی سالهای متوالی از رشد قابل توجهی از لحاظ اقتصادی برخوردار بوده.

حال باید ورود برند برگرسان شرکت یام (burger sun ) به ایران را به فال نیک گرفت و شراکت ایران با برندهای بین المللی را جشن گرفت یا فرض را بر این گذاشت که برگرسان همان کی‌اف‌سی و مکدونالد در چهره دیگر است و همان داستان تکراری ورود فرهنگ غربی. همان ضرب المثل قدیمی که شاید همه ما بارها شنیده ایم: ( ورود فرهنگ غربی با همبرگرهای آمریکایی ).

(جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵) ۲۲:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها