دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۰
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۶۸۴۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس رستوران ها و کافه

برندهای آمریکایی با ورود فست فود برگرسان شرکت یاملی به ایران آمدند.

تابلوهایی که دیگر پایین کشیده نمیشودند و فست فودهایی خارجی که دیگر پلمپ نمیشوند.

اولین فرنچایز رستورانی بین المللی خارجی به ایران آمد. آیا فست فودهای آمریکایی قانونی به ایران می آیند وشرایط حضور رستوران های خارجی به ایران مهیا شده است ؟ حاشیه های حضور برندهای خارجی از نمایندگی های جعلی و اظهار بی اطلاعی مستر فرانچایزهای مادر تا اجرای نمایندگی های واقعی و ثبت شده در ایران. پس از مذاکرات هسته ایی که در تاریخ بیست و سوم تیر ماه هزار و سیصد و نود چهارانجام شد و در دوران پسا برجام شایعات زیادی از ورود برندهای خارجی به ایران بوجود آمد از کی اف سی تقلبی تا دیور و سفورا که از معروف ترین برندهای آرایشی هستند تا برندهایی که به ادعای خودشان هویت واقعی و مجوزهای لازم را در ایران کسب نموده اند. چندی پیش  نیز صحبت از ورود برندهای مطرح هتل داری و فست فود و رستورانهای معروف آمریکای و اروپایی بر سر زبانها افتاد و در تمام رسانه ها و خبرگزاری معتبر شاهد آن بودیم  که صحبت از ورود یکی از بزرگترین برندهای گروه هتل داری دنیا با نام آکور شد تا آنجا که دو شعبه از برند هتل های مجموعه خود را با نام های نووتل و آیبیس خود را در نزدیکی فرودگاه امام خمینی افتتاح کرد، این مجموعه بین المللی در شصت و یک کشور دنیا بیش از هزار هتل و شعبه دارد، این گروه فرانسوی در چهل و پنج سال گذشته سه هزار و ششصد هتل را مدیریت کرده. همچنین برند فست فود و رستورانی برگرسان از مجموعه یاملی که در بیش از صد کشور دنیا بالغ بر بیست و دو هزار شعبه دارد که به تازگی در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس امارات متحده عربی و خاورمیانه نیز بیش از مبلغ پنجاه میلیون درهم  سرمایه گذاری کرده است. برند برگرسان در حال حاضر تعداد زیادی رستوران و فست فود در منطقه خاورمیانه دارد و کشورهایی دیگر نیز در مرحله عقد قرارداد با شرکت مستر فرانچایز به عنوان مجری و راه انداز برند هستند که در سال2016 فعالیت خود را آغاز کرده اند. همگام با بازار پررقابت امارات و منطقهburger sun  انواع جدیدی ازغذاها و رسیپی های جدید خود را در نمایشگاهGulfood2015  ارائه نمود.  

اخیرا نیز شرکتی بنام زرین کاوش دی ادعای نمایندگی این برند معتبر بین المللی را کرده و تمام مجوزهای لازم را در کشور از سازمانها و وزارتخانه های ذیربط اخذ نموده و برند برگر سان را به فارسی و لاتین در ایران با موضوعات و طبقات زیرمجموعه مربوطه در اداره ثبت علائم تجاری به ثبت رسانده، تا در مورد این برند مانند سایر برندهای فست فود خارجی دیگر در گذشته شاهد این تیتر خبری در خبرگذاریهای مختلف نباشیم : ( تابلوهایی  که پایین کشیده شده اند ). در ضمن شرکت فوق هشدار داده که برند بین المللی برگر سان در ایران تحت مالکیت قانونی شرکت مذکور است و هر گونه تقلب و تشابه اسمی و سوء استفاده از این برند توسط اشخاص دیگر تحت پیگرد قانونی قرار میگیرد و نصب تابلوی برگرسان در فروشگاه های فاقد امتیاز نمایندگی رسمی این فرانچایز بین المللی ممنوع است.

از سویی دیگر نیز مارکهای معروف زیادی مانند شنل و گوچی اعلام کرده اند منتظر هستند تا ببینند روابط جهانی و سیاسی ایران چگونه خواهد شد و آیا میتوانند برندهای خود را در ایران ثبت قانونی نمایند یا خیر. البته شرکت زرین کاوش مدعی قانونی بودن برند برگر سان شرکت یاملی بوده و مانند کی اف سی جعلی خود را مرتبط به هیچگونه برند دست دومی مثل کی اف سی حلال یا غیره نمیداند و مجوزهای کاملا مرتبطی را دارد. این هولدینگ بزرگ غذایی شعبات خود را با استاندارهای شرکت مستر فرانچایز که در سایر کشورهای دنیا نیز اجرا میشود در ایران افتتاح مینماید و شرکت مجری ناظر برفعالیت و اجرای این استانداردهاست. در ضمن شرکت مذکور از پتانسیل بالای کارآفرینی برخوردار بوده و در سالهای آینده در ایران فرصتهای شغلی بسیاری را فراهم میسازد چون علاوه بر تجاری بودن این برند در صنعت فرانچایز دارای مجموعه ای تولیدی و غذایی با محصولات مرتبط این برند میباشد. به امید اینکه شرایط حضور فست فودهای  خارجی در ایران مهیا شده باشد و دیگر شاهد پایین کشیده شدن تابلوهای فست فودهای خارجی و پلمپ  شدن آنها در ایران نباشیم. با توجه به روند رفع تحریمها میتوان بهترین برندهای دنیا را از مهمترین هلدینگ ها و فرانچایزهای بین المللی را به صورت کاملا قانونی در ایران داشته باشیم که این خود فرصتهای زیاد کارآفرینی را ایجاد میکند.

برگر سان


(دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵) ۱۳:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها