جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۴۹۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مازاد تولید چه بر سر مرغداران آورد؟

عضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گفت:مازاد تولید، زمینه را برای کاهش 7 الی 10 درصدی قیمت در بازار فراهم کرده است.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به وضعیت تولید مرغ اظهار داشت: مازاد تولید، زمینه را برای کاهش 7 الی 10 درصدی قیمت مرغ در بازار فراهم کرده و گفتنی است که خرید شرکت پشتیبانی هم تاثیری در بهبود وضعیت مرغداران نداشته است.

وی افزود: از اسفند ماه سال گذشته جلسات متعددی برای کنترل و کاهش تخم مرغ تولیدی با امور دام داشته ایم که درنهایت استارت کاهش تولید در راستای تعادل قیمت مرغ در بازار از اواخر اردیبهشت ماه کلید می خورد که امیدواریم با برنامه ریزی های دقیق این امر محقق شود.

حجت با اشاره به وضعیت صادرات مرغ بیان داشت: با توجه به فراهم نشدن زیر ساخت های لازم و نبود امکانات سردخانه ای در عراق باید گفت که توفیق چندانی در صادرات نداشته ایم و به همین خاطر لازم است که دولت حمایت ویژه ای ازصادر کنندگان داشته باشد.

وی با اشاره به مازاد سالیانه 200 هزار تنی مرغ  در کشور گفت: در دوسال اخیر،  تنها 70 هزار تن صادرات داشته ایم که همواره لازم است با فراهم کردن فضای زیر ساختی و  تخصیص یارانه میزان صادرات خود را افزایش دهیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران با اشاره به ظرفیت تولید مرغ گرم در کشور یادآور شد: در حال حاضر سالانه 2 الی 2 میلیون و 100 هزار تن مرغ گرم در کشور تولید می شود، و این درحالیست که با فراهم شدن فضای صادراتی می توان آن را به مرز 2 میلیون و 500 الی 600 هزار تن افزایش داد.

حجت تصریح کرد: مرغداران از سال گذشته تا کنون شرایط بهرنجی را به سبب کاهش قیمت تجربه کرده اند که امیدواریم با یارانه صادراتی و کنترل تولید، وضعیت آنها بهبود یابد./باشگاه خبرنگاران جوان؛
(جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها