چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۴۸۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

انتقاد از افزایش قیمت دان در بازار

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران گوشتی با بیان اینکه موافق کاهش تولید مرغ نیستیم، از افزایش قیمت دان در بازار انتقاد کرد و گفت:هیچ کمبودی در این زمینه نداریم و توجیهی برای این کار وجود ندارد.

محمدعلی کمالی در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال تولید مرغ در سال جاری، آیا احتمال چنین امری وجود دارد اظهار داشت: طی یکی دو هفته اخیر جلسات متعددی با مسئولان مربوطه در زمینه بررسی شرایط صنعت مرغ گوشتی برگزار شده و ما خواهان آن هستیم که سامانه تولید نظام‌مند شود.

وی با تاکید بر اینکه ما خیلی موافق کاهش تولید نیستیم، گفت: به اعتقاد ما این یک امتیاز است که بتوانیم تولیدی با کیفیت و فراوان انجام دهیم، اما به شرط آنکه بازار فروش مناسبی داشته باشیم تا محصول روی دستمان نماند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است تا تولید نظم پیدا کند، افزود: راهکار این مسئله تقویت صادرات است، ضمن اینکه ما می‌توانیم تا ۵۰۰ هزار تن ظرفیت صادرات مرغ داشته باشیم.

کمالی در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر برنامه‌های اتحادیه برای صادرات مرغ در سال جاری با بیان اینکه صادرات حمایت‌ها و فرهنگ‌های خاص خود را می‌طلبد، اظهار داشت: اولین اقدام پیدا کردن بازار مناسب برای این صادرات است که در این راستا پیشنهاد می‌کنیم مشوق‌های صادراتی در اختیار صادرکنندگان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها این کار را انجام می‌دهند، ضمن اینکه برخی از کشورهای جهان قیمت مرغ صادراتی خود را از نرخ داخلی آن پایین‌تر می‌آورند تا بازاریابی کنند و مقاصد هدف را از دست ندهند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران گوشتی با بیان اینکه دومین پیشنهاد ما سازماندهی صادرات است، گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که هر کسی بتواند به کشوری دیگر برود و ادعا کند که صادرکننده است. این اقدامات باعث می‌شود ما خود رقیب خودمان شویم که این اتفاق مطلوبی نیست.

کمالی با اشاره به اینکه پایداری فروش یکی از عوامل مهم استمرار صادرات است، گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که هر زمان مرغ زیاد است بگوییم صادر می‌کنیم و هر وقت قیمت داخلی کمی تکان خورد، جلوی صادرات را بگیریم. این اقدامات حیثیت تجاری ما را زیر سئوال می‌برد، ضمن اینکه مشتریان انتظار دارند امر صادرات به کشورشان چندین سال تداوم داشته باشد و ما باید این موضوع را تضمین کنیم، حتی اگر لازم باشد گاهی واردات انجام دهیم تا صادراتمان قطع نشود.

وی نزدیک شدن ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و افزود: مرغداران در تلاش هستند که مرغ مورد نیاز مردم برای این ایام را تامین کنند و در همین راستا تولید خود را افزایش می‌دهند.

کمالی با بیان اینکه در چند روز اخیر قیمت دان در بازار با افزایش همراه بوده است، گفت: مسئولان مربوطه باید در این خصوص مراقب باشند، چرا که انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی پر است و هیچ کمبودی در این زمینه نیست؛ بنابراین دلیلی وجود ندارد که قیمت‌ها گران شود.

وی با اشاره به اینکه عدم توزیع به موقع دان دلیل گران شدن آن در روزهای اخیر است، افزود: قیمت جهانی دان در یک سال گذشته پایین بوده و هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است، ضمن اینکه تمام محصولاتی که الان در انبارها موجود هستند، مربوط به خرید قبل  است، بنابراین چه دلیلی وجود دارد قیمت‌ها را افزایش دهند.

کمالی با بیان اینکه ما با معاونت امور دام در این زمینه مذاکراتی انجام داده‌ایم، گفت: آنان اعلام کرده‌اند تلاش می‌کنیم تا این مشکل را حل کنیم./ مهر
(چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها