سه شنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۳۱۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

صادرات سیب‌زمینی اردبیل را به استاندارد جهانی تولید نزدیک می‌کند

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل تأکید دارد که صادرات سیب‌زمینی می‌تواند این استان را به استانداردهای جهانی تولید نزدیک کند.

اصغر پرتوی  بابیان اینکه کشورهای هدف صادراتی ما استانداردهای خاصی برای سیب‌زمینی تعریف کرده‌اند، افزود: ما نمی‌توانیم بدون رعایت این استانداردها اقدام به صادرات محصول کنیم و چنین محصولی موردپذیرش قرار نمی‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان بابیان اینکه بخشی از این استاندارد به‌اندازه سیب‌زمینی و بسته‌بندی آن مرتبط است، تأکید کرد: درواقع در پی تفاهم‌نامه‌ای که با تجار آذری منعقد کردیم قرار شده است محصولی متناسب با نیاز آن‌ها تولید و صادر شود.

وی بابیان اینکه این مهم در حال حاضر نیز رعایت می‌شود و بی‌توجه به آن صادرات صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر نیز سیب‌زمینی بسته‌بندی‌شده در اندازه‌های یکدست و مشخص به بازار آذربایجان صادر می‌شود.

پرتوی با تأکید به اینکه سیب‌زمینی اردبیل به لحاظ کیفیت مورد اقبال بازارهای جهانی است، ادامه داد: بااین‌وجود در بسیاری از مؤلفه‌های تولید هنوز به استانداردهای جهانی دست نیافتیم و توسعه صادرات اهرمی برای دست‌یابی به استانداردها خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان متذکر شد: بیش از ۵۵۰ هزار تن سیب‌زمینی مازاد بر مصرف داخل در استان تولید می‌شود که ظرفیت بی‌نظیری برای صادرات این محصول فراهم کرده است.

وی معتقد است برای کسب سهم مطلوبی از بازار کشورهای هدف کشاورزان می‌بایست به استانداردهای تولید توجه کنند./ مهر
(سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها