شنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۲۳۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

فروشندگان چقدر سود می‌برند که تخفیف‌ 90 درصدی و جوایز میلیونی می‌دهند؟!

در ایام مختلف شاهد ارائه تخفیف‌هایی بعضا غیر واقعی برای کسب سود بیشتر از سوی برخی فروشگاه‌ها یا مراکز عرضه کالا هستیم که معمولا فروش اجناس بی‌کیفیت هم در صدر تخفیف‌ها قرار دارد؛ اما موضوع مهم این است که قیمت درج شده روی برخی کالاها تا چه میزان بالا و غیر واقعی است که عرضه‌کنندگان می‌توانند تا این میزان تخفیف، برای یک کالاها اعمال کنند و از طرفی جوایز میلیونی هم در نظر بگیرند!

این در حالی است که برخی عرضه‌کنندگان کالا به دور از نظارت دستگاه‌های ذیربط سودهای زیادی را از طریق تبلیغات کاذب برای این کالاها به جیب می‌زنند و به گفته رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، چندی پیش شاهد تبلیغات گسترده یکی از فروشگاه‌ها یا مراکز عرضه بودیم که با تبلیغات گسترده تخفیف 10 تا 90 درصدی اقدام به فروش برخی محصولات خود کردند و این در حالی است که در زمان مراجعه به محل عرضه، متقاضیان با کالاهای بی‌کیفیتی روبرو شدند که با تخفیف90 درصدی عرضه می‌شدند.

محمد آقاطاهر در این باره به ایسنا توضیح داد: موضوع مهم این بود که حتی آن دسته از مردمی که با مشاهده این کالاهای بی کیفیت از خرید آن‌ها منصرف شدند ولی به دلیل اینکه به آن محل مراجعه کرده بودند دست خالی به خانه های خود بازنگشتند و خریدهای دیگری انجام دادند؛ حربه‌ای که عده ای به آن متوسل شده‌اند.

وی بیان کرد: با فروش برخی کالاها و اجناسی روبرو می‌شویم که جوایز آپارتمان یا ماشین های مدل بالا در قرعه کشی‌های ماهانه یا زمان‌بندی شده آن ها وجود دارد و این سوال به ذهن می‌رسد که از یک کالا چه میزان سود نصیب فروشنده می شود که می تواند علاوه بر اعمال تخفیف‌های بالا، اقدام به برگزاری اینگونه قرعه‌کشی‌ها نیز کند؟ و البته شاید قیمت مصرف کننده ای که روی برخی کالاها درج می‌شود خیلی بالاست که عرضه کنندگان تا این میزان می‌توانند جولان دهند؟

آقاطاهر تاکید کرد: به نظر می‌رسد در روند قیمت گذاری برخی کالاها باید بازنگری شود و اصلاحاتی صورت گیرد که فرصت طلبان نتوانند از آن سوءاستفاده کنند./ ایسنا
(شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴) ۱۳:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها