دوشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۶
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۱۷۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

مصرف نمک و شکر باید کاهش یابد

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، بر کاهش مصرف نمک، شکر، چربی و اسید چرب ترانس در فرآورده های غذایی بر اساس برنامه سالانه در کشور، تاکید کرد.

 دکتر اکبر عبداللهی در همایش کشوری برچسب‌گذاری مواد غذایی و نشانگرهای رنگی تغذیه‎ای در همدان با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در خصوص ایمنی و کنترل غذا و فرآورده‌های غذایی قبل از ورود به بازار، اظهار کرد: در راه مصرف منطقی غذا فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی باید مورد توجه جدی باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ سازی اصلاح سبک زندگی و الگوی غذایی کم‌کاری شده است، گفت: باید بر اساس برنامه‌های سالانه مصرف نمک، شکر، چربی و اسید چرب ترانس را کاهش دهیم.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی در مصرف غذاهای سالم، طی سال گذشته اقدام جدی صورت گرفت و توانستیم درج نشانگرهای تغذیه‎ای را در دستور کار قرار دهیم، افزود: در حوزه اعتمادسازی باید اقدامات اساسی را انجام داد.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به گفته‌ های ما مسئولان کم است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم مردم چه خواسته‌هایی از ما دارند چرا که این بزرگترین عامل اعتمادسازی است .

عبداللهی با اهمیت به خواست مردم، خاطرنشان کرد: احترام به مصرف‌کننده در خصوص توجه به کیفیت محصول و اندازه آن اهمیت بسزایی دارد و عدم توجه به این مسئله به معنای بی‌احترامی به مصرف‌کنندگان است.

وی با اشاره به لزوم ورود اسمارت کد به بازار، گفت: محتوای محصولات غذایی به وسیله بارکد باید مورد شناخت باشد.
(دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها