دوشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۰۲۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش ناگهانی قیمت قارچ در شهریور

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ بیان کرد: واحدهای تولیدی نتوانسته دمای سالن‌های خود را به 17 درجه سانتی‌گراد برسانند در نتیجه این امر منجر به افزایش ناگهانی قیمت شده است.

محمدحسن افشار رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ ایران، در خصوص وضعیت تولید قارچ در شهریور ماه اظهار داشت: واحدهای تولیدی به سبب گرمای شدید به تابستان نتوانسته دمای سالن‌های خود را به 17 درجه سانتی‌گراد برسانند که در نتیجه این امر منجر به افت حجم تولید، افزایش ناگهانی قیمت و کاهش عرضه قارچ شده در حالی که در مقاطعی از فصل بهار تولید قارچ با کاهش تقاضا، افت قیمت و زیان انباشته تولید مواجه شده بود.

وی افزود: تولیدکننده برای تولید باید اطمینانی داشته باشد اما به سبب اینکه دورنمایی در مقابلش وجود ندارد اقدام به خرید کامپوست و پر کردن سالن‌های خود نکرده که همواره به کمک وزارت جهاد کشاورزی باید به صندوق تضمینی قارچ را ایجاد کنیم تا در صورت مازاد بر تقاضا با هدایت تولید به سمت صنایع تبدیلی و برنامه‌ریزی صادراتی عرضه و تقاضا را در بازار تنظیم کنیم.

افشار در ادامه بیان کرد: در حال حاضر طبق آخرین گزارشات قیمت قارچ 7 هزار و 500 تومان است و پیش‌بینی شد  که در مهر ماه با شروع صادرات به عراق بتوانیم بخشی از مازاد خود را به این کشور صادر کنیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ تصریح کرد: بیشترین میزان صادرات قارچ ایران به کشور عراق است به گونه‌ای که در سال گذشته حدود 10 هزار تن به این کشور صادرات داشته‌ایم

 

  باشگاه خبرنگاران جوان

(دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها