سه شنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۰۰۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تاثیر لغو تحریم در افزایش صادرات قارچ

رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ بیان کرد: یکی از مشکلات صادرات قارچ نقل و انتقال پول از طریق سیستم بانکی است که با لغو تحریم‌ها و رفع تبادلات پولی بین الملل وضعیت صادرات بهتر خواهد شد.

سید محمد حسن افشار رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ ، در خصوص تاثیر لغو تحریم در صادرات قارچ اظهار داشت: یکی از مشکلات صادرات قارچ نقل و انتقال پول از طریق سیستم بانکی است که با لغو تحریم‌ها و رفع تبادلات پولی بین الملل وضعیت صادرات بهتر خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت تولید قارچ خاطرنشان کرد: وضعیت تولید قارچ به سبب نوسانات بازار مطلوب نبوده و پیش‌بینی شده تولید در سال جاری 20 درصد افزایش داشته باشد.

افشار در ادامه بیان کرد: بالاترین بازار صادرات قارچ به کشورهای عراق، افغانستان، شوروی، ترکمنستان و قزاقستان است که تاکنون توفیقی برای صادرات به روسیه نداشته‌ایم در حالی که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی درادامه تاکید کرد: قیمت قارچ صادراتی در سال گذشته حدود 3 تا 3.5 دلار بوده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ نیز در پایان تصریح کرد: سال گذشته حدود 8 هزار تن صادرات به عراق و 3 هزار تن به سایر کشورها داشته‌ایم و با توجه به اینکه قارچ کالای فاسد شدنی است و از سویی بالا بودن هزینه‌های حمل و نقل تنها مشکل صادرات است که اگر دولت بخشی از هزینه‌ها را همانند سایر کشورها بپذیرد به طبع می‌توانیم صادرات را افزایش دهیم.


 باشگاه خبرنگاران جوان

(سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها