چهارشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۰۲۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ضبط ۲۲ هزار تن فرآورده غیربهداشتی در ۲ سال

یک مقام مسئول از ضبط ۲۲ هزار تن فرآورده غیربهداشتی در سال‌های ۹۲ و ۹۳ خبر داد و اعلام کرد: در این دو سال بیش از ۱۶ هزار پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ذیربط ارجاع داده شده است.

عباس عباسی افزود: دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور بر بیش از ۱۰۳ هزار مرکز تولید و بیش از  ۱۸۷ هزار واحد عرضه فرآورده‌ها و محصولات دامی در سطح کشور نظارت دارد.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی ادامه داد: در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد بازدید از مراکز مختلف تولید تا عرضه انجام شده  است.

وی ادامه داد: در این دوره بیش از ۲۸۰ هزار مورد غیر بهداشتی مشاهده شد، همچنین حدود ۲۲ هزار و ۳۹۰ تن فرآورده غیربهداشتی ضبط و بیش از ۱۶ هزار پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ذیربط ارجاع داده شده است.

عباسی با بیان اینکه حدود ۶۲۰ کشتارگاه دام و طیور در سطح کشور در حال فعالیت است، اضافه کرد: حدود ۹۰۰ دکتر دامپزشک، کارشناس و کاردان، بر روند کشتار در این کشتارگاه‌ها نظارت می‌کنند.

وی درباره اقدامات این دفتر در حوزه نظارت بهداشتی بر کشتار دام وطیور در کشتارگاه‌ها گفت: در این دو سال حدود ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار راس گوسفند و بره، بیش از پنج میلیون راس بز وبزغاله، بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار راس گاو و گوساله، بیش از ۵۵ هزار راس گاومیش، بیش از ۴۹ هزار نفر شتر، ۲۶ هزار قطعه شتر مرغ و همچنین بیش از یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون قطعه انواع طیور در کشتارگاه‌های دام و طیور تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور کشتار شده است.

عباسی، تجهیز و تکمیل سیستم پیش سرد کن ۱۲۰ کشتارگاه دام صنعتی و سنتی و اجرای سامانه ردیابی گوشت مرغ در ۱۲۰ کشتارگاه صنعتی طیور را از دیگر اقدامات دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی عنوان ودرباره طرح پایش فرآورده‌های خام دامی، خوراک دام و مواد اولیه نیز اظهارداشت: در سال ۱۳۹۲ طرح پایش فرآورده های خام دامی به منظور افزایش سطح کیفیت محصولات بر روی شیر، گوشت و آلایش مرغ، گوشت قرمز وآلایش خوراکی  دام، ماهی قزل آلا، ماهیان گرم آبی، عسل، خوراک دام، طیور و مواد اولیه انجام شد.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی، صدور ۸ فقره کد صادراتی IR کشتارگاه طیور، صدور ۲۰ فقره کد صادراتی EC کارگاه بسته بندی ومعرفی آنان به فدراسیون روسیه، صدور ۴ فقره کد صادراتی IR  کارخانجات خوراک دام، طیور وآبزیان و صدور ۴ فقره کد IR   کارخانجات فرآورده ای لبنی را از دیگر اقدامات انجام شده دفتر نظارت در دو سال ۹۲ و ۹۳ ذکر کرد.

وی همچنین ساماندهی سیستم حمل ونقل دام و طیور، فرآورده های خام دامی و غیره را نیز بعنوان یکی از دستاوردهای دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دانست و گفت: در سال ۹۲ حدود ۱۰ هزار دستگاه خودرو و در سال ۹۳ حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو در سیستم حمل و نقل دام و طیور، فرآورده های خام دامی، خوراک دام و مواد اولیه ساماندهی شد.

مهر

(چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴) ۱۳:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها