شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۹۵۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کشف و ضبط داروی دامی تاریخ مصرف گذشته در خراسان رضوی

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، از مشاهده 8 مورد تخلف در بازدیدهای انجام شده از بخش خصوصی و همچنین کشف و ضبط مقادیری دارو تاریخ مصرف گذشته در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش فودنا ، رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با تائید این خبر گفت: در راستای اجرای وظایف ذاتی و بهبود ارائه خدمات به تولیدکنندگان و دامداران استان بر فعالیت های همکاران بخش خصوصی به طور مستمر نظارت انجام می گیرد.
دکتر محمدرضا بهروزیان تصریح کرد:در 4 ماهه نخست سال، تعداد 641 بازدید از داروخانه ها، 471 مورد بازدید از مراکز درمانی،41 بازدید از آزمایشگاه ها و 284 مورد بازدید از مراکز مایه کوبی توسط کارشناسان در شهرستان ها صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در طی این مدت از مراکز بخش خصوصی شهرستان های کاشمر، کلات، مشهد، تربت حیدریه، خواف، زاوه، رشتخوار بازدید گردید؛افزود: عملکرد نظارتی شبکه های دامپزشکی این شهرستان ها، نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است.
دکتر بهروزیان گفت: در مدت فوق، تعداد 25 مورد بازدید از داروخانه ها، 32 بازدید از مراکز درمانی، 12 بازدید از آزمایشگاه ها، 30 مورد بازدید از مراکز مایه کوبی شهرستان ها و نیز 31 مورد بازدید از شرکت های پخش دارو و واکسن در مرکز استان، نیز توسط ناظرین اداره کل انجام گرفت.
این مقام مسئول از مشاهده 8 مورد تخلف در بازدیدهای بخش خصوصی خبر داد و خاطر نشان کرد: طی بازدیدها همچنین مقادیری داروی تاریخ مصرف گذشته، کشف و ضبط موقت گردید و جهت طی مراحل قانونی به منظور معدوم سازی به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی اظهار کرد: همچنین در بازدید به عمل آمده از یکی از سردخانه های واکسن استان شاهد شرایط نامناسب نگهداری از واکسن ها بوده ایم لذا واکسن ها صورت جلسه و ضبط گردیده است و جهت تعیین تکلیف، نمونه واکسن ها به مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده است.

 

 

(شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴) ۱۴:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها