دوشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۹۹۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

خریدتضمینی و انبارکردن به‌موقع تولیدات دامی راه حمایت از کشاورزان و دامداران

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه می توان با خرید تضمینی و انبار کردن به موقع تولیدات دامی از کشاورزان و دامداران حمایت کرد، گفت:موضوع قاچاق گوشت و شیوع بیماری هایی مربوطه آن از مسائل مطرح شده ما در مجلس است که به طور جد پیگیری می شود.

سکینه‌عمرانی درخصوص تفاوت بهای گوشت در بازار و گام‌های حمایتی مجلس از دامداران و کشاورزان، گفت: جلسات متعددی در خصوص امور تولیدات دامی و نحوه ارایه و قیمت گذاری آن با مسئولان و مدیران دامپزشکی و اجرایی کشور داشتیم و بارها اعتراضات خود را در این زمینه اعلام کردیم و همچنین با اعلام راهکارهایی در این زمینه تذکراتی هم ازسوی کمیسیون دراین باره به مسئولان دامپزشکی داده  شده است.

نماینده مردم سمیرم درمجلس شورای اسلامی افزود: دامداران با مشکلات عدیده ای در حوزه دامی روبرو هستند و تولید کنندگان دامی دغدغه های زیادی دارند؛ولی می توان با خرید تضمینی و انبار کردن به موقع تولیدات دامی از فعالان این عرصه حمایت کرد.

 

سازمان دامپزشکی کشور به تنهایی قادر به کنترل همه حوزه های دامی کشور نیست


وی تصریح کرد: موضوع قاچاق گوشت و شیوع بیماری هایی که این امر به دنبال دارد از مسائل مطرح شده ای است که کمیسیون کشاورزی مجلس به طور جد پیگیر آن است و دامپزشکی کشور هم در پاسخ به دغدغه های ما دراین باره اعلام کرده که با دقت این موضوع ها را کنترل می کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور به تنهایی قادر به کنترل همه حوزه های دامی کشور نیست،گفت: از سازمان های انتظامی و گمرگ این انتظار می رود تا با دقت و کنترل بیشتر جلوی واردات بی رویه گوشت قاچاق را به داخل کشور بگیرند.

نماینده مردم سمیرم درمجلس نهم با ارایه گزارشی کوتاه درباره آنفلوآنزای مرغی تصریح کرد: برای مهار آنفلوآنزای مرغی در شهرهای شمالی کشور سازمان دامپزشکی با جدیت ورود کرد و توانست کانون‌های بحرانی را شناسایی و کنترل کند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد:این تلاش ها درحالی صورت گرفته که با سختگیری‌هایی  که بر تولید کنندگان وارد شد و اعتراض نمایندگان مربوطه را هم به همراه داشت،اما پیشنهاد ما به دولت این بود تا با خرید تضمینی فرآورده های دامی این بخش اقتصادی،امور کشاورزی و دامی کشور را برای همیشه زنده نگه دارد.
(دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها