یکشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۹۳۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

امکان افزایش قیمت در بازار بی‌رونق محصولات لبنی وجود ندارد

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور با بیان اینکه صنایع لبنی گرفتار رکود است، گفت: در شرایط کنونی افزایش قیمت محصولات لبنی به صلاح دامداران و کارخانه‌دار نیست.

محمدرضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور با بیان اینکه بازار محصولات لبنی بازاری راکد و بی‌رونق است، گفت: افزایش قیمت محصولات لبنی در موقعیت کنونی اصلا به صرفه نیست و دامدار و کارخانجات از این موضوع متضرر می‌شود.

وی افزود: 70 درصد قیمت تمام شده محصولات لبنی بستگی به قیمت شیرخام دارد در حالیکه حاشیه سود کارخانجات بسیار پایین است.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور بیان داشت: اگرچه می‌دانیم که دامداران و تولید‌کنندگان از فروش شیرخام به قیمت کمتر از 1440 تومان متضرر می‌شوند اما با توجه به کشش بازار ما هم قدرت افزایش قیمت خرید شیر خام را نداریم.

اسماعیلی تصریح کرد: کارخانجات با توجه به شرایط بازار تمایلی به افزایش قیمت محصولات لبنی ندارند اما این امر منوط به افزایش نیافتن قیمت خرید شیر خام است.

وی افزود: در حال مذاکره با دولت هستیم تا راهکارها اساسی برای حل مشکل این صنعت از رکود بیابیم.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور تصریح کرد: برخی از کارخانه‌های صنایع لبنی به دلیل عدم صرفه اقتصادی تعطیل شده‌اند و بسیاری از کارخانجات به سختی در حال ادامه فعالیت هستند.

اسماعیلی بیان داشت:تولید مواد لبنی هزینه‌های مختلفی از جمله بسته‌بندی، حمل و نقل و آزمایشگاه دارد و در کنار آن سود سوپرمارکت‌ها هم بر عهده کارخانجات است.

وی افزود: اگر بازار محصولات لبنی رونق داشته باشد قطعا ما هم شیرخام را با قیمت بالاتری می‌خریم اما با شرایط کنونی که بازار محصولات لبنی را پس می‌زند امکان افزایش قیمت وجود ندارد و از کارخانجات هم خواسته‌ایم تا فعلا افزایش قیمتی را در تولیدات لبنی اعمال نکنند.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور با بیان اینکه صنعت تولید شیر و مواد لبنی یک صنعت استراتژیک است، گفت: این صنعت یک صنعت آسیب‌پذیر و نیازمند حمایت دولت است.

وی با اشاره به پیشنهاد اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر اخذ مالیات از محصولات پرمصرف مضر، گفت: این اتفاق در بسیاری از کشورها در جریان است که از مواد غذایی مضر مثل نوشابه‌ها مالیات اخذ و پول حاصل از آن به صنعت لبنیات اختصاص می‌یابد.

 

فارس
(یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها