یکشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۴۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۹۳۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

قیمت شیر یکسان‌سازی شود/گرانی لبنیات یکبار برای همیشه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان دولت باید به صورت شفاف با مردم حرف بزنند،گفت: معتقدیم یکسان سازی قیمت شیر باید صورت بگیرد و لبنیات یکبار برای همیشه گران شود.

محسن صرامی فروشانی، با انتقاد از دستور دولت برای گران شدن کالاهای اساسی مصرفی مردم به خصوص شیر و محصولات لبنی گفت: به لحاظ اینکه گرانی شیر و لبنایت اساسا به گاو وابسته است ما در اصطلاح از این موضوع به عنوان "گاوبندی" یاد می کنیم و احتمالا در مورد گرانی شیر و صنایع جنبی لبنی یک گاوبندی بین سخنگوی دولت و وزارت صنعت،معدن و تجارت شکل گرفته است.

نماینده مردم خمینی شهر درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عنوان و رویکرد دولت،تدبیر و امید است،افزود:از شاخصه های تدبیر هماهنگی بین گروهی و سازمانی است،یعنی مقام ارشد که آقای نوبخت باشند و زیر دست ایشان که وزیر صنعت است ارتباط نزدیکی دارند و برای ما قابل باورنیست که این دو بدون هماهنگی با هم موضوع و بحثی را مطرح کنند.

مسئولان دولت به صورت شفاف با مردم حرف بزنند  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:مسئولان دولت باید به صورت شفاف با مردم حرف بزنند و ما معتقدیم یکسان سازی قیمت شیر باید صورت بگیرد و لبنیات یکبار برای همیشه گران شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم تصریح کرد: درجلسات مشترکی که با انجمن دامداران داشتیم تاکید بر این بود که هزینه تمام شده شیر قابل قیمت گذاری  است و باید این قیمت را به صورت درست اعلام کرده و براساس آن شیر را از دامداران خریداری کرده و پول آن را مستقیما به دامداران بدهند نه به واسطه ها و کارخانه‌ها که ممکن است به دولت هم وابسته باشند.

صرامی فروشانی گفت:مردم ازاینکه با گران شدن شیر و لبنیات سودی نصیب دامداران شود،شاید خوشحال شوند؛اما با اینکه سود نصیب صنایع و کارخانه داران شود و دامداران مجبور شوند دام باردار خود را زیر کارد ببرند،مخالف هستند.


سود گرانی نان به جای کارگر نانوایی نصیب شرکت‌های دولتی شد/علت اصرار دولت بر خرید و فروش آرد از مجرای شرکت آبادان چیست؟

وی ادامه داد: در مورد قیمت نان هم همینطور بوده و  نان به شرط اینکه سودش نصیب کارگران شود،باید گران می شد اما دیدیم که عملا سود گرانی نان به جای کارگر نانوایی نصیب شرکت های دولتی شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری اینکه بارها این سوال را مطرح کرده ام که "شرکت آبادان"  وابسته به کدام آقازاده و بنده زاده است که تمام آرد و نان کشور را تحت سیطره خود دارد،افزود: باید معلوم شود؛چرا دولت الزام می کند که حتما باید از مجرای شرکت آبادان آرد خریداری شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم با اشاره تاکید کرد: در مورد گرانی شیر و نان و صنایع وابسته به آنها بهتر است دولت به صورت شفاف اعلام کند تا پایان سال چند درصد این اقلام را گران خواهند کرد تا مردم و تولیدکنندگان هم تکلیف خود را بدانند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولتمردان اگر می خواهند درحق مردم مردی کنند باید هر وقت کالاهای اساسی را گران می کنند به حقوق و دستمزدها هم قدری اضافه کنند.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت روز سه شنبه هفته گذشته درنشست مطبوعاتی خود دوباره به تکذیب اخباری روی آورد که این تکذیب‌ها، بعدها با مجوزهای زیرمجموعه‌های دولت رنگ واقعیت به خود می‌گیرند.

براساس این گزارش؛محمدباقر نوبخت در نشست مذکور در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید وزیر صنعت اعلام کرده دولت مجوز افزایش ۶درصدی کالاهای اساسی را صادر کرده است، گفت: «از اظهار نظر وزیر صنعت بی‌اطلاعم اما اعلام می‌کنم دولت مجوز افزایش ۶درصدی قیمت کالاهای اساسی را صادر نکرده است.»

درهمین حال بنابر روایت بانک مرکزی در هفته ای که گذشت نرخ لبنیات ۰.۱درصد، حبوب ۰.۲درصد، سبزی های تازه ۱.۶درصد، گوشت مرغ ۴درصد و قند و شکر ۰.۶درصد افزایش داشته است.
(یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴) ۰۸:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها