یکشنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۸۳۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر حمایت از بخش خصوصی در صادرات آرد از استان گلستان تأکید کرد

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر حمایت از بخش خصوصی در صادرات آرد از استان گلستان به کشورهای آسیای مرکزی و حوزه خلیج فارس تأکید کرد.

علی قنبری روز شنبه در نشست شورای آرد و نان استان گلستان افزود: دولت خود به تنهایی نمی تواند در این زمینه وارد شود و نیاز است که بخش خصوصی فعالتر ظاهر شود و ما نیز با راهنمایی و کمک، شرایط را برای خدمات و صادرات تسهیل می کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: ما گندم مرغوب وارد می کنیم و استان گلستان باید بتواند از ظرفیت های خود برای تبدیل آن به آرد استفاده نماید و از سوی دیگر بازاریابی در این مسیر نقش مهم و اساسی را دارد.

قنبری در خصوص آزادسازی قیمت نان گفت: این یکی از سیاست ها و برنامه های دولت است اما نمی خواهد این موضوع به یکباره اجرا شود تا قشر کم درآمد جامعه دچار آسیب گردد.

وی تصریح کرد: البته در مسیر آزادسازی قیمت نان خبازان نیز باید کیفیت نان را بالا ببرند تا هم به نفع مصرف کننده و همه به سود خباز باشد.

به گفته قنبری اگر این اصل در مسیر آزادسازی قیمت نان رعایت نشود، ممکن است مشکلات زیادی وارد صنف خبازان شود و عده ای نیز اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود نمایند و همچنین دستگاه های نظارتی باید نظارت عالیه را بر کیفیت نان مصرفی مردم داشته باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بحث گندم، وضعیت خرید در گلستان بسیار خوب و مناسب است اما مسئله اعتبارات در خرید، یک بحث ملی است و ما به گلستان در این مسیر توجه ویژه و خاصی داشته ایم.

قنبری گفت: در بحث مراکز خرید بدهکار، باید تدابیر خاصی از سوی مسئولان استانی اندیشیده شود تا این مشکل برطرف گردد زیرا وظیفه ماست که نسبت به بیت المال حفاظت و حراست داشته باشیم.

استاندار گلستان نیز در این نشست گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا از ظرفیتی که در ساخت سیلو به میزان یک میلیون تن و کارخانه های آرد ایجاد شده، استفاده بهینه شود.

حسن صادقلو افزود: امروز دو سوم ظرفیت این بخش در استان خالی است باید 700 هزار تن گندم وارد سیلوها شود و همین میزان آرد نیز از کارخانجات آرد خارج شود.

وی تأکید کرد: تنها راه این مسئله باز شدن فضای صادرات در استان است که مسئولان امر باید این فضا را برای بخش خصوصی و صادرکنندگان فراهم کنند.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به کیفیت بسیار مناسب گندم استان، باید خرید مناسبی صورت گیرد و از سوی دیگر در پرداخت ها نیز تسریع شود.

ظرفیت سیلوها، کارخانه های آرد و انبارهای مراکز ذخیره گندم در استان گلستان افزون بر یک میلیون تن است.

برداشت گندم از حدود 390 هزار هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان گلستان از دوم خرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

ایرنا

(یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها