دوشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۷۶۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

لبنیات در صدر صادرات محصولات کشاورزی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: فرآورده‌های لبنی به جهت مزیت نسبی و بالا بودن کیفیت و بسته‌بندی مناسب درصد بالایی از صادرات مازندران را به خود اختصاص داده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور درباره صادرات محصولات کشاورزی مازندران به خارج از کشور اظهار کرد: در فروردین ماه امسال، 146 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 21.5 میلیون دلار از گمرکات مازندران به خارج از کشور صادر شد.

وی یادآور شد: این مقدار صادرات از لحاظ وزنی رشد 38.85 درصدی و از لحاظ ارزشی 38.93 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عمده محصولات صادراتی به خارج کشور را فرآورده‌های لبنی، کیوی، گل و گیاه و سایر محصولات کشاورزی عنوان و اظهار کرد: این محصولات به کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان و آذربایجان صادر شده است.

حیدرپور تنوع و کیفیت بسته‌بندی مناسب محصولات کشاورزی، افزایش سطح مهارت و تخصص صادرکنندگان محصولات کشاورزی، بالا بودن کیفیت مطلوب محصولات کشاورزی و افزایش توان بازاریابی صادرکنندگان محصولات کشاورزی را از جمله دلایل افزایش محصولات کشاورزی مازندران برشمرد.

وی ادامه داد: وجود مشترکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی با برخی از کشورهای همسایه و تعدادی از کشورهای CIS و آسیای میانه، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری بازاریابی از دیگر عوامل رشد محصولات کشاورزی مازندران بوده است.
(دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها