شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۷۵۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

صادرات محصولات کشاورزی طارم مطلوب نیست

رئیس جهادکشاورزی شهرستان طارم تاکید کرد: صادرات محصولات کشاورزی طارم مطلوب نیست.

علیرضا عماری گفت: با توجه به پتانسیل‎های شهرستان طارم در تولید محصولات با کیفیت بالا و تنوع محصولات، صادرات محصولات کشاورزی شهرستان مطلوب نیست.

وی افزود: از محصولات عمده صادراتی شهرستان طارم می‎توان به سیر که به کشورها روسیه و آذربایجان، کرفس به کشورهای حاشیه خلیج فارس، گوجه‎فرنگی و طالبی به کشور عراق اشاره کرد. برخی از محصولات باغی این شهرستان نیز به طور محدود به خارج از کشور صادر می‌شوند که از این محصولات انار و زیتون را می‌توان نام برد که عمدتاً به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت عدم وجود پایانه صادراتی خرید و فروش محصولات کشاورزی در داخل شهرستان، عمده صادرات محصولات از طریق گمرک‎‏های استان‏‎های دیگر از جمله استان گیلان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در داخل کشور محصولات کشاورزی شهرستان طارم به طور کامل شناخته شده است و از نظر کیفی بسیار ممتاز و مورد تایید عموم است و از نظر بازار نیز مطلوبیت بالایی دارد.

عماری تصریح کرد: تلاش می‌شود با ترغیب کشاورزان به رعایت اصول زراعی و استفاده از ارقام مناسب و رعایت اصول زراعی و استانداردهای سازمان حفظ نباتات کشور برای کنترل آفات نباتی، محصولات سالم و پاک مطابق با استانداردهای جهانی تولید کرده و بازار مناسب این محصولات در داخل و خارج کشور ایجاد شود.

 

ایسنا

(شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۳:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها