دوشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۷۲۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

احتمال افزایش ۵ درصدی قیمت لبنیات

دبیرانجمن صنایع لبنی از احتمال افزایش ۵ درصدی قیمت لبنیات در ماه‌های آینده خبر داد.

رضا باکری  در مورد مباحث مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت لبنیات پس از ماه مبارک رمضان اظهارداشت: این موضوع به شرایط اقتصادی کشور، تورم و هزینه‌های تولید بستگی دارد. اگر رونق اقتصادی اتفاق بیفتد و تورم به ۱۰ الی ۱۲ درصد کاهش یابد، افزایش قیمت منتفی است.

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور افزود: هم احتمال افزایش قیمت لبنیات پس از ماه مبارک رمضان وجود دارد و هم ممکن است شرایط به‌گونه‌ای شود که نه تنها قیمت افزایش پیدا نکند بلکه با ارزانی این محصولات نیز مواجه شویم، بنابراین بسته به شرایط موجود وضعیت متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال افزایش قیمت چندانی در لبنیات اتفاق نخواهد افتاد، گفت: به طور متوسط امسال فراورده‌های لبنی حداکثر ۵ درصد گران می‌شوند، ضمن اینکه ممکن است کالایی اصلا گران نشود و کالایی دیگر ۱۰۰ درصد با افزایش قیمت مواجه شود.

باکری در پاسخ به این پرسش که به گفته دامداران قیمت شیرخام به احتمال زیاد امسال تغییری نخواهد کرد، با وجود این قیمت لبنیات گران خواهد شد؟ اظهارداشت شیرخام سهمی ۷۰ درصدی در قیمت تمام شده تولید لبنیات دارد. وقتی گران نشود، محرک افزایش قیمت لبنیات نخواهد بود اما ۳۰ درصد دیگر از هزینه تمام شده تولید فراورده‌های لبنی مربوط به دستمزد، هزینه حمل و نقل و انرژی، تعرفه‌های گمرکی و غیره است.

 

مهر

(دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۹:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها