دوشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۶۹۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزیش تولید آبزیان خاویاری در فارس

مدیر شیلات فارس از افزایش تولید آبزیان ماهی خاویار در این استان خبر داد و گفت: تولید آبزیان خاویاری فارس به بیش از ۹۱ هزار تن رسیده است.

سید محمد رضاسعادت با اعلام اینکه از اهداف برنامه پنجم، تولید آبزیان و ماهی خاویار  به ترتیب  هشت هزار و ۸۲۰ تن و۴۵ تن  است، بیان داشت: این در حالی است که  تولید آبزیان به میزان ۹ هزار و ۱۹۱ تن و همچنین تولید ماهی خاویار به میزان  ۵۰ تن بیش از اهداف برنامه تحقق  یافته است.

مدیر شیلات فارس به تولید ۱۰۰ کیلوگرم خاویار که در برنامه  وجود نداشته اشاره کرد و افزود: تکثیر ماهیان سردابی  بیش از اهداف  برنامه  است که این افزایش به میزان ۳۹.۳میلیون تحقق یافت.

وی به تولید وافزایش ماهیان زینتی استان اشاره کرد وگفت: هم اکنون تولید سالیانه ماهیان زینتی در فارس به ۸ میلیون قطعه رسیده که امری مهم در تولید استان به شمار می رود.

 مدیر شیلات فارس  به رهاسازی تعداد ۱۷۵ هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبهای طبیعی و نیمه طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: مولد سازی ماهی زینتی آروانا به منظور امکان تکثیر در استان، صدور۱۳ مورد  مجوز توسعه  آبزی پروری به ظرفیت ۸۰۳ تن و یک میلیون و ۳۱۰ هزار قطعه و همچنین  پرورش میگوی وانامی از موفقیت های  بدست آمده در سال گذشته است.

 سعادت به تامین تجهیزات مکانیزاسیون برای ۱۴۶ دستگاه  خبرداد و گفت: توسعه آبزی پروری در تلفیق با آب کشاورزی در ۸۸۰ باب استخر ذخیره  با رهاسازی یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی  از توفیقات  سال گذشته است.

 

مهر

(دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴) ۱۰:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها